2019
External Analysis for the Purpose of Strategic Decision-Making of Heating Company
CHLOPECKÝ, Jakub, Omar AMEIR, Roman DANIEL a Ladislav MORAVECZákladní údaje
Originální název
External Analysis for the Purpose of Strategic Decision-Making of Heating Company
Autoři
CHLOPECKÝ, Jakub (203 Česká republika, domácí), Omar AMEIR (203 Česká republika, domácí), Roman DANIEL (203 Česká republika) a Ladislav MORAVEC (203 Česká republika)
Vydání
Ostrava, SMSIS 2019 - Proceedings of the 13th International Conference on Strategic Management and Its Support by Information Systems, od s. 33-41, 9 s. 2019
Nakladatel
"Neuveden"
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/26867184:_____/19:N0000019
Organizační jednotka
Moravská vysoká škola Olomouc
ISBN
978-802484306-3
Klíčová slova anglicky
Havířovská teplárenská společnost, a. s.; Porter’s Five Forces model; SWOT analysis; strategy decision making
Změněno: 30. 3. 2021 16:26, Bc. David Pavlík
Anotace
V originále
This paper summarizes the outputs of an external analysis for strategic decision-making in the company Havířovská teplárenská společnost, a. s. and it sets out proposals for other individual strategies. Since the company lacks any strategic document for the period of 2019-2022, the paper primarily focuses on an external analysis of the environment out-side the company itself. The following methods were used for the ex-ternal analyses: Porter’s Five Forces model and a SWOT analysis. The practical importance and impact of this paper rests in presenting the analyses results to the company’s management and the members of the board of directors. The analyses are carried out by the authors in such a way that it is possible to also use theirs methods, procedures and results for other heating companies of similar scope.