MVŠO:YMMAN International Management - Course Information
YMMAN International Management
Moravian Business College Olomoucwinter 2024
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Omar Ameir, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- except Fri 27. 9., except Fri 4. 10., except Fri 11. 10., except Fri 18. 10., except Fri 25. 10., except Fri 1. 11., except Fri 15. 11., except Fri 22. 11., except Fri 6. 12., except Fri 13. 12. ; and Sat 23. 11. 15:00–18:00 B2.232, Sat 30. 11. 15:15–18:15 B2.232, Sat 14. 12. 9:00–12:00 B2.230
- Prerequisites (in Czech)
- TYP_STUDIA(B)&&ROCNIK(3)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 13/24, only registered: 0/24 - Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami a specifiky mezinárodního managementu. Hlavní důraz je kladen na principy managementu mezinárodně působících podnikatelských subjektů v současném měnícím se globálním podnikatelském prostředí. Studenti budou dále seznámeni se základními možnostmi působení podnikatelských subjektů na mezinárodních trzích.
- Syllabus (in Czech)
- Osnova přednášek:
1. Mezinárodní management (podstata a specifika, základní principy, základní orientace).
2. Mezinárodní podnikatelské prostředí (prostředí světové ekonomiky, prostředí národních států, prostředí trhu).
3. Hlavní trendy v mezinárodním podnikatelském prostředí ovlivňující mezinárodní management (globalizace, regionalizace, vývoj a proměny světových ekonomických center).
4. Mezinárodní vztahy a jejich vliv na mezinárodní management podniku (subjekty mezinárodních vztahů, mezinárodní pohyb zboží a služeb, kapitálu, pracovních sil, know-how).
5. Mezinárodní podnikatelské aktivity (exportní metody, smluvní metody, investiční metody).
6. Management procesu internacionalizace podnikatelských aktivit (přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit, management procesu internacionalizace, faktory ovlivňující realizaci mezinárodních podnikatelských aktivit).
7. Proces mezinárodního řízení (situační analýza, mezinárodní plánování, implementace a kontrola mezinárodních podnikatelských aktivit).
8. Strategické mezinárodní plánování (proces mezinárodního strategického řízení, proces screeningu a výběru zahraničních trhů, volba a formulace mezinárodní strategie).
9. Mezinárodní plánování na takticko-operativní úrovni (převedení strategických plánů na taktickou a operativní úroveň, mezinárodní politika v konkrétních oblastech).
10. Mezinárodní organizace (základní determinanty mezinárodního organizování, organizační formy v mezinárodně činném podniku, přístupy organizačního procesu v mezinárodním podniku).
11. Řízení lidských zdrojů v mezinárodně činném podniku (mezinárodní strategie personálního managementu, plánování personálních potřeb v mezinárodně činném podniku, personální vedení a rozvoj v mezinárodně činném podniku).
12. Kontrola v rámci mezinárodního managementu (kontrolní proces v mezinárodním managementu, formy mezinárodní kontroly, mezinárodní audity).
Bloková výuka:
blok I. - 1. - 6., blok II. - 7. - 12.
- Osnova přednášek:
- Literature
- required literature
- AMEIR OMAR. Mezinárodní management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-885-8. info
- ŠTRACH, P. Mezinárodní management. 1. vyd., 167 s. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9. info
- ZDRAŽILOVÁ, D. Mezinárodní management. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0683-1. info
- recommended literature
- FOJTÍKOVÁ, L. Zahraničně obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008). 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4. info
- KRPEC, O., PŠEJA, M., HRABÁLEK, M., KUCHYŇKOVÁ, P., MINAŘÍK, D.,. Mezinárodní politická ekonomie. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4121-8. info
- GEORGIOU, M., FREEMAN, S., EDWARDS, R. International Entrepreneurship: Antecedents and Outcomes. Melbourne: Monash University, 2005. info
- DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., SULLIVAN, D. P. Glovalization and Business. New Jersey: Prentice Hall, 2002. ISBN 978-8120322233. info
- Assessment methods
- Exam: oral exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2024/YMMAN