MVŠO:YMAR Marketing - Informace o předmětu
YMAR Marketing
Moravská vysoká škola Olomouczima 2023
- Rozsah
- 16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
- Garance
- Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Pá 29. 9. až Pá 15. 12. Pá 8:00–11:00 B2.333, kromě Pá 6. 10., kromě Pá 13. 10., kromě Pá 20. 10., kromě Pá 27. 10., kromě Pá 3. 11., kromě Pá 10. 11., kromě Pá 1. 12., kromě Pá 15. 12. ; a Pá 29. 9. 11:30–14:30 B2.333
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1120)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
3. Online marketing.
4. Trh a marketingové prostředí.
5. Marketingový informační systém a CRM.
6. Marketingový výzkum.
7. Marketingový mix + řízení produktu.
8. Řízení ceny.
9. Řízení distribuce.
10. Řízení integrované marketingové komunikace.
11. Marketing služeb.
12. Etické aspekty marketingu.
Bloková výuka:
I. blok: témata 1. - 3.; II. blok: témata 4. - 6.; III. blok: témata 7. - 9; IV. blok: témata 10. - 12.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
- TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
- DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
- Metody hodnocení
- Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta:
Zápočet: rešerše odborných zdrojů na aktuální téma z oblasti marketingu
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5bfc79650ae84a2699b91b6a59f5acf4%40thread.tacv2/conversations?groupId=a8ddeef1-e753-41d4-b0f5-0c62950d6237&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2023/YMAR