XSS Sociální sítě

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (cvičící)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
St 15:00–16:30 B2.331
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
XSS/01: St 16:45–18:15 B2.331, J. Lavrinčík
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/24, pouze zareg.: 0/24
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je využívat internetu a sociálních sítí jako nástroje moderního in-line marketingu. Zaměřuje se na různé typy sociálních sítí, možnosti jejich propojení, tvorby ucelených marketingových kampaní. V neposlední řadě jsou probírána témata motion grafiky a motion videa jako moderního komunikačního nástroje na sociálních sítích.
Osnova
  • 1. Služby internetu
    2. Služby spojené se sociálními sítěmi, zabezpečení sociálních sítích.
    3. Internetové stránky (domény, webhosting, statické internetové stránky, redakční systémy)
    4. HTML, XHTML, CSS, PHP a redakční systémy
    5. Základní pojmy a terminologie sociálních sítí
    6. Práce s osobními a firemními profily na sociální síti FaceBook, Instagram, Google+, Google Adwords
    7. Profesní sociální sítě typu LinkedIn, ResearchGate atp.
    8. Sociální síť Twitter (hash tagy, označení, multimediální prvky, možnosti geo-lokačních analýz)
    9. Multimediální sociální sítě YouTube, Vimeo, Stream, Playtvak
    10. Základy tvorby motion grafiky a motion videa
    11. Práce s 3D objekty a kamerou v oblasti motion grafiky a motion videa
    12. Vytváření kampaní na sociálních sítích a nástroje pro jejich hromadné sdílení, bezpečnost na sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • GREENFIELD, S. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0450-4. info
  • SEVERA, M. a L. KRŠKA. Černá ovce facebooku: --jak (ne)vydělávat na sociálních sítích. Jindřichův Hradec: Economicus, 2013. ISBN 978-80-905-2143-8. info
  • ŠESTÁKOVÁ, L. WordPress: vlastní web bez programování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3832-8. info
  • DOMES, M. Google Adwords: jednoduše. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3757-4. info
  • MILLER, M. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0. info
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0. info
    doporučená literatura
  • SHIPLEY, M. The Quick-Start Guide To Marketing On Facebook: Growing Likes For Your Business On The World's Largest Social Media Platform. info
  • HOEFFLINGER, M. Becoming Facebook: The 10 Challenges That Defined the Company That's Disrupting the World. New York: AMACOM, 2017. ISBN 978-08-144-3796-4. info
  • DUCKETT, G. Facebook Programming: Questions and Answers. 2016. info
  • FERI, D. Tak jsme lajkovali: kterak přiložit prst na tep doby. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0550-1. info
  • JELÍNKOVÁ, D. Vydělávej blogem: konkrétní návod pro všechny blogery a blogerky, jak vydělávat tím, co jste dosud dělali zadarmo. Šumperk: Daniela Jelínková, 2016. ISBN 978-80-260-9639-9. info
  • HOFFMAN, R. a B. CASNOCHA. Váš osobní startup: připravte se na budoucnost, investujte do sebe, změňte svou kariéru. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0056-8. info
Metody hodnocení
Zápočet: Aktivní účast na cvičení, zpracování ucelené internetové kampaně na virtuální produkt nebo službu.
Zkouška: ústní teoretická + praktická (obhajoba jednotlivých kroků ucelené internetové kampaně na virtuální produkt nebo službu)
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a935e1d390bbc431db2f486c359a3604e%40thread.tacv2/conversations?groupId=c49f73cb-272e-455e-8b62-1c442a2b32ff&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, léto 2022, zima 2022, zima 2024.