MVŠO:YSMA Strategic Management - Informace o předmětu
YSMA Strategic Management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2021
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Omar Ameir, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)&&ROCNIK(1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to teach students to look at the management of organizations in accordance with the principles of strategic thinking. Students will get acquainted with the business models applied in the successful foreign businesses and learn how to create a business model. Great emphasis is also put on the practical mastery of the tools of strategic management. By completing the course students will acquire the knowledge and skills needed for the formulation of the strategy of the organization not only in Czech, but also in an international environment.
- Osnova
- 1. Introduction to Strategic Management
2. Process of Strategic Management
3. Strategic Thinking through Management Perspective
4. Strategic Thinking through Perspective of Psychology
5. Scanning of the External Environment
6. Internal Scanning of the Organisation
7. Strategy
8. Business Models
9. Business Model Canvas
10. Formulation of Competitive Advantage
11. Competitive Strategy
12. Final case study
The teaching methods used include: information-receptive methods (interpretation, explanation, description), verbal and demonstration methods (presentation). Further methods used: reproductive (testing, examination, repeating), problem interpretation methods and case studies.
- 1. Introduction to Strategic Management
- Literatura
- povinná literatura
- JOHNSON, Gerry, Richard WHITTINGTON a Kevan SCHOLES. Exploring Strategy: Text & Cases. England: Pearson, 2013. ISBN 978-12-920-0254-5. info
- OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR a Tim CLARK. Business Model Generation: a Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. NJ: Wiley, 2010. ISBN 978-04-708-7641-1. info
- JABLONSKI, Adam. Business Models in the Future: The Theory and the Practices. Dabrowa Górnica: WSB Dabrowa Górnica, 2010. ISBN 978-83-88936-44-9. info
- REYNOLDS, Chris. Introduction to Business Architecture. USA: Cengage Learning, 2010. ISBN 978-1-4354-5422-4. info
- Metody hodnocení
- Zápočet: splnění zadaných úkolů
Zkouška: kombinovaná. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2021/YSMA