MVŠO:XMIK Microeconomics - Course Information
XMIK Microeconomics
Moravian Business College Olomoucwinter 2021
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Ingrid Majerová, Dr. (lecturer)
doc. Ing. Jarmila Zimmermannová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michaela Perunová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Jolana Skaličková, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (seminar tutor)
doc. Ing. Jarmila Zimmermannová, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Jaroslav Škrabal, Ph.D. (assistant) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jarmila Zimmermannová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Wed 8:00–9:30 B2.230
- Timetable of Seminar Groups:
XMIK/02: Wed 13:15–14:45 B2.230, M. Perunová
XMIK/03: Wed 24. 11. to Wed 1. 12. Wed 9:45–11:15 B1.132, Wed 8. 12. to Thu 23. 12. Wed 9:45–11:15 B2.332, R. Šmilňák
XMIK/04: Wed 13:15–14:45 B2.332, R. Šmilňák - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics and Management (programme MVŠO, 1120) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy klasického proudu mikroekonomické teorie a tím vytvořit obecný základ pro studium speciálních ekonomických disciplín ve vyšších ročnících studia. Po absolvování bude student umět charakterizovat základní ekonomické kategorie a principy z pohledů současné mikroekonomické teorie, zdůvodnit chování jednotlivých tržních subjektů na dílčích trzích, argumentovat dosahování rovnováhy na trhu výrobků a služeb a na trhu výrobních faktorů, definovat nalezení optima pro racionální tržní chování domácností a firem, zhodnotit chování firem na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu, vyhodnotit tržní selhání, definovat mikroekonomickou politiku státu.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úvod do studia ekonomické teorie.
2. Formování trhu, základní elementy a funkce trhu.
3. Chování spotřebitele: Užitečnost a poptávka.
4. Chování výrobce: Náklady a nabídka.
5. Nabídka dokonale konkurenční firmy.
6. Nedokonalá konkurence a její formy. Monopol. Oligopol
7. Nedokonalá konkurence a její formy.. Monopolistická konkurence. Alternativní cíle firmy.
8. Trhy výrobních faktorů. Trh půdy.
9. Trh práce.
10. Trh kapitálu.
11. Tržní selhání. Mikroekonomická politika státu.
12. Měření nerovností v důchodech. Teorie veřejné volby, vládní selhání.
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- JÍLKOVÁ E. Mikroekonomie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- HOLMAN, R. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2016. ISBN 978-80-7400-278-6. info
- JUREČKA, V. a kol. Mikroekonomie. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3259-6. info
- recommended literature
- MANKIW, N. G. Principles of Microeconomics. South-Western College Pub., 2014. ISBN 978-1285165905. info
- SAMUELSON, P. A. a NORDHAUS, W. D. Ekonomie. Praha: NS Svoboda, 2013. ISBN 978-80-2050-629-0. info
- MACÁKOVÁ, L. a kol. Mikroekonomie - základní kurs. Praha: Melandrium Slaný, 2010. ISBN 978-80-86175-70-6. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na cvičení, písemný zápočtový test
Zkouška: ústní zkouška - Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually. - Teacher's information
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0cdd5f4ffd564e1e92228e45f21e4618%40thread.tacv2/conversations?groupId=3d77adae-1191-4d1b-838e-c9454104ef88&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
- Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2021/XMIK