MVŠO:XMAR Marketing - Informace o předmětu
XMAR Marketing
Moravská vysoká škola Olomouczima 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící)
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Po 9:45–11:15 B2.230
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
XMAR/02: Út 11:30–13:00 B2.331, R. Pavlíčková
XMAR/03: Po 11:30–13:00 B1.132, R. Pavlíčková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1120) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingu (význam a vývoj).
2. Globální marketing 21. století (aktuální trendy).
3. Online marketing.
4. Trh a marketingové prostředí.
5. Marketingový informační systém a CRM.
6. Marketingový výzkum.
7. Marketingový mix + řízení produktu.
8. Řízení ceny.
9. Řízení distribuce.
10. Řízení integrované marketingové komunikace.
11. Marketing služeb.
12. Etické aspekty marketingu.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL ROMAN A MARTINA SASÍNKOVÁ. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
- TOMAN, M. Intuitivní marketing. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-399-1. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
- DIBB, S., L. SIMKIN, W. M. PRIDE a O. C. FERRELL. Marketing: concepts and strategies. Andover: Cengage Learning, 2016. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Zápočet: řešení a obhajoba případové studie, prezentace aktualit z oblasti marketingu, aktivní účast na cvičeních
Zkouška: semestrální projekt a kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0516cc2c749c4390b1490717fe451b95%40thread.tacv2/conversations?groupId=e65e4a52-d445-4c5c-b569-6618394354f1&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2021/XMAR