YMV Marketingový výzkum

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2020
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
Mgr. Bc. Irena Kovačičinová (přednášející)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Bc. Lucie Němečková (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
    2. Informační systém a znalostní management
    3. Proces marketingového výzkumu
    4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
    5. Definování problému a výzkumný proces
    6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
    7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
    8. Pozorování a experiment
    9. Měření a návrh dotazníku
    10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
    11. Editování, kódování, analýza dat
    12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    doporučená literatura
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Informace učitele
Zápočet: vypracování projektu marketingového výzkumu v rozsahu cca 10 stran.
Zkouška: písemná zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.