XEM_UMM Event Management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2017
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zdeněk Silný (cvičící)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Studenti získají všeobecné znalosti o event managementu a seznámí se se základními technikami a strategiemi nezbytnými pro úspěšné naplánování, propagaci, uskutečnění a vyhodnocení konkrétní akce. Studenti budou schopni porozumět roli a účelu plánování akcí v organizaci, technikám a strategiím nezbytným pro naplánování úspěšné akce. Získají znalosti a schopnosti potřebné pro propagaci, uskutečnění a řízení akcí. Tyto znalosti a schopnosti pak budou nezbytným předpokladem pro kvalitu a úspěch plánovaných akcí.
Osnova
  • Osnova předmětu:
    1. Principy event managementu (projektový management, zdroje, aktivity, risk management, delegování, výběr projektu, role event manažera).
    2. Příprava návrhu (průzkum trhu, životaschopnost projektu, kapacity, náklady a vybavení, plány, časový rámec, smluvní vztahy).
    3. Krizový plán (plánování krizí, prevence, příprava, zajištění, průběh, zvládání negativní publicity, vytváření struktury plánu).
    4. Získávání sponzorů (druhy sponzoringu, definice, cíle, cílový trh, rozpočet, stregický rozvoj, implementace, vyhodnocení).
    5. Organizace akce (účel, místo konání, harmonogram, seznam hostů, pozvánky, občerstvení, šatny, vybavení, čestní hosté, moderátoři, média, fotografové, pódium, výstava).
    6. Marketingové nástroje (druhy reklamy, merchandising, dárky, soutěže, propagační předměty, webové stránky a textové zprávy).
    7. Mediální nástroje (pozvánky médiím, fotocall, tiskové konference, televizní možnosti, rozhovory v rádiu).
    8. Nástroje propagace (plakáty, letáky, pozvánky, webové stránky, newslettery, ezone, blogy, tweety).
    9. Vyhodnocení (rozpočet, náklady na událost, návratnost investice, mediální pokrytí, návštěvnost, zpětná vazba).
    10. Shrnutí, zakončení.

Literatura
    povinná literatura
  • ŠEDIVÝ, Marek a Olga MENDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9. info
  • VAN DER WAGEN, Lynn. Events Management: For tourism, cultural, business and sporting events. Frenchs Forest: Pearson Australia, 2010. ISBN 978-14-425-3488-9. info
  • SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7. info
  • ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0646-6. info
Informace učitele
Aktivní účast na seminářích
Realizace projektu - eventu dle zadání vyučujícího
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.