ASM_UMM Strategický management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2017
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Adam Pawliczek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty nahlížet na management organizací v souladu se zásadami strategického myšlení. Studenti se seznámí s business modely uplatňovanými v úspěšných zahraničních podnicích a naučí se business model vytvořit. Velký důraz je kladen také na praktické zvládnutí nástrojů strategického managementu. Absolvováním předmětu student získá potřebné znalosti a dovednosti pro formulaci strategie organizace nejen v českém, ale i v mezinárodním prostředí.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Strategie a strategický management
    2. Strategické myšlení
    3. Business model
    4. Business model vs. strategie
    5. Business model Canvas
    6. Tvorba business modelu
    7. Business model - případová studie
    8. Nástroje strategického managementu
    9. Strategické analýzy
    10. Strategické analýzy - případová studie
    11. Formulace konkurenční výhody, konkurenční strategie
    12. Závěrečná případová studie
    Při výuce jsou využity informačně-receptivní metody (formou výkladu, vysvětlováním, popisem), metody slovní a metody názorně demonstrační (prezentace). Dále reproduktivní metody (testování, zkoušení, opakování), metody problémového výkladu a případové studie.
Literatura
    povinná literatura
  • SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. info
  • OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR. Tvorba Business Modelů. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0425-2. info
  • TYLL, L. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-507-7. info
  • OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR a Tim CLARK. Business Model Generation: a Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. NJ: Wiley, 2010. ISBN 978-04-708-7641-1. info
    doporučená literatura
  • JOHNSON, Gerry, Richard WHITTINGTON a Kevan SCHOLES. Exploring Strategy: Text & Cases. England: Pearson, 2013. ISBN 978-12-920-0254-5. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Zápočet: účast na cvičeních, zpracování případové studie
Zkouška: kombinovaná.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019.