YMV_UMM Marketingový výzkum

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2016
Rozsah
8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingovém výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Osnova
  • 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
    2. Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)
    3. Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků
    4. Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu
    5. Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu
    6. Pozorování - jeho specifika, typy, použití
    7. Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi
    8. Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře
    9. Dotazování - typy a formulace otázek, škálování
    10. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel
    11. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    doporučená literatura
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Informace učitele
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: praktická písemná zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.