MVŠO:YMV_UMM Marketingový výzkum - Informace o předmětu
YMV_UMM Marketingový výzkum
Moravská vysoká škola Olomouczima 2016
- Rozsah
- 8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingovém výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Osnova
- 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
2. Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)
3. Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků
4. Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu
5. Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu
6. Pozorování - jeho specifika, typy, použití
7. Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi
8. Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře
9. Dotazování - typy a formulace otázek, škálování
10. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel
11. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
- 1. Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Informace učitele
- Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: praktická písemná zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2016/YMV_UMM