ACSM_UMM Contemporary Strategic Management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2016
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit ho používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie ve firmě. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje se pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
Osnova
  • Osnova přednášek:
    1. Úvod do studia
    - Pojem strategie a strategického řízení firmy
    2. Specifické rysy strategických procesů
    - Rozdíl mezi strategickým, taktickým a operativním řízením
    - Principy strategického myšlení
    3. Formulace strategie
    - Pojem a obsah strategie
    - Základní úkoly strategie firmy
    - Strategické cíle
    4. Obsah a struktura strategie
    - Analytická část
    - Rozhodovací část
    - Segmentace
    - Výchozí a cílový stav
    - Propojení výchozího a cílového stavu
    5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
    - Charakteristika vnějšího okolí
    - Základní tendence
    6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
    - Analytické metody
    7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy
    - Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody
    8. Návrh strategie
    - Možné alternativy strategického rozvoj
    9. Výběr optimální strategie
    - Vhodnost strategie
    - Přijatelnost strategie
    - Uskutečnitelnost strategie
    10. Implementace strategie
    - Schválení strategie
    - Zavedení systému strategického řízení
    - Systematická aktualizace obsahu strategie
    11. Inovační management
    - Zdroje inovací, inovační cyklus
    12. Závěr
    - Shrnutí
Literatura
    povinná literatura
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. info
  • SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. info
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. info
  • SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. info
  • KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. info
  • DEDOUCHOVÁ M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-2. info
    doporučená literatura
  • KOTTER J. P. Vedení procesu změny. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-015-0. info
  • CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. info
  • TRUNEČEK J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing, 2004. ISBN 80-86419-67-3. info
  • SOUČEK Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-47-9. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Zápočet: Úspěšné absolvování písemného závěrečného testu, odevzdání seminární práce (reflexe četby, aplikace strategického managementu).

Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019.