MVŠO:XPI Podnikání na internetu - Informace o předmětu
XPI Podnikání na internetu
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2024
- Rozsah
- 1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Po 10:45–11:30 B2.332
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1112)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
2. Konceptuální model e-obchodování
3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
4. Internetový marketing
5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
7. Internetová doména a webhosting
8. Webové aplikace a služby
9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
10. Platební brány a jejich implementace
11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- LAVRINČÍK JAN. Podnikání na internetu. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- STEINER, Zdeněk. Podnikání na Amazonu: praktický návod, jak nastartovat podnikání s fyzickými produkty pod vlastní značkou. Brno: Steiner Media, 2016. ISBN 978-80-260-9719-8. info
- MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4383-4. info
- EGER, Ludvík, Jan PETRTYL, Hana KUNEŠOVÁ, Michal MIČÍK a Martin. Marketing na internetu. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0573-2. info
- ROŽENSKÝ, Mário. Jak prodat více díky affiliate marketingu: využijte všechny výhody affiliate marketingu ve svůj prospěch a vybudujte si armádu obchodníků, kteří budou pracovat za vás. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-879-2302-3. info
- BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3. info
- doporučená literatura
- SMEJKAL, Vladimír. Kybernetická kriminalita. Plzeň: Aleš Čeněk, 2015. ISBN 978-80-738-0501-2. info
- OLSHER, Steve. Internetoví vizionáři: světoví experti odhalují, jak vydělávat online. Praha: Blue Vision, 2013. ISBN 978-80-876-7206-8. info
- CHIA, Ewen. Jak jsem vydělal svůj první milion na internetu - a jak to můžete dokázat také!: osvědčený plán pro založení a udržení výdělečného online byznysu. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2591-5. info
- Metody hodnocení
- Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2024/XPI