YDM Digitální marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2022
Rozsah
12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Radim Weiss (přednášející)
Garance
Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 11. 3. každé sudé pondělí 8:00–11:15 B2.231, Pá 11. 3. až So 9. 4. každý sudý pátek 8:00–11:15 B2.231, kromě Pá 25. 3. ; a Pá 25. 3. 12:15–15:30 B2.231
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
    2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
    3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
    4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
    5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
    6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
    7. Public relations v prostředí internetu
    8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
    9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
    10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
    11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
    12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
    Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
    Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
Literatura
    povinná literatura
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
  • CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. info
  • Kolektiv autorů. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. info
    doporučená literatura
  • HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-726-3907-6. info
  • CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
Výukové metody
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační. Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test.
Zkouška: ústní.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2023, léto 2024.