YMZ Management značky

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Garance
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Značka a management značky
    2. Druhy značek, prvky značky a trademark
    3. Identita a osobnost značky
    4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
    5. Zákaznická loajalita ke značce
    6. Koncept hodnoty značky
    7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
    8. Postupné kroky pro budování silné značky
    9. Strategický management značky
    10. Branding v marketingových programech podniku
    11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
    12. Budování a udržení hodnoty značky
Literatura
    povinná literatura
  • CHOVANCOVÁ MILOSLAVA. Management značky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. info
    doporučená literatura
  • WALLY, O. Brand New - Nová podoba značek. Praha: SLOVART, 2016. ISBN 978-80-7529-047-2. info
  • KLEIN, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-671-8. info
  • AAKER, D. A. Brand Building: budování obchodní značky. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6. info
Informace učitele
Zápočet: vypracování vybrané analýzy konkrétní značky v rozsahu cca 10 stran
Zkouška: písemná zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2021/YMZ