XMZ Management značky

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
0/3/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Garance
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. The aim of the course is to teach students to work with an important phenomenon of modern marketing thinking, which is the brand. After finishing the course, the students will be able to: assess the concept of a brand, develop brand strategy, identify the brand, determine its value and market position, the role of trademark in marketing activities that affect the behaviour of consumers, plan and implement marketing programs for the development of the brand, as well as apply the theories and models which are used to make decisions about the brand in complex marketing conditions of the company. Within the tutorial, the students will be practically involved in the process of brand assessment and development through different marketing strategies.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Značka a management značky
    2. Druhy značek, prvky značky a trademark
    3. Identita a osobnost značky
    4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
    5. Zákaznická loajalita ke značce
    6. Koncept hodnoty značky
    7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
    8. Postupné kroky pro budování silné značky
    9. Strategický management značky
    10. Branding v marketingových programech podniku
    11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
    12. Budování a udržení hodnoty značky
Literatura
    povinná literatura
  • CHOVANCOVÁ MILOSLAVA. Management značky. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3. info
    doporučená literatura
  • OLINS, W. Brand New: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 978-80-7529-047-2. info
  • KLEIN, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-671-8. info
  • AAKER, D. A. Brand Building: budování obchodní značky. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6. info
Informace učitele
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: písemná zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2021/XMZ