XAEB E-business

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit s formami podnikání na internetu - studenti se seznámí s konceptuálním modelem e-obchodování, naučí se vytvářet strategii a podnikatelský plán pro e-obchodování. V rámci předmětu se studenti nejen naučí založit a provozovat e-shop, ale také využívat jednotlivé internetové nástroje pro jeho rozvoj. V neposlední řadě se studenti seznámí s možnostmi internetových plateb a transakcí v rámci FIAT a virtuálních měn. The aim of the course is to introduce the students to the forms of e-business, they will learn about the conceptual model of e-commerce and learn how to developt e-commerce strategy and business plan. After completing the course, the students will be able to establish and run an e-shop and will know how to use various Internet tools for its development. Last but not least, the students will get acquainted with the possibilities of internet payments and transactions in the FIAT and virtual currencies.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Základní terminologie (e-commerce, e-business, e-shop, elektronická platba)
    2. Konceptuální model e-obchodování
    3. Podnikatelský model (strategie a podnikatelský plán pro e-obchodování)
    4. Internetový marketing
    5. Internetové kampaně (affilate programy, partnerské webové stránky, odběr novinek a slevové kupóny)
    6. Podpora prodeje (cross-selling, cross promotion, merchandising, cross docking)
    7. Internetová doména a webhosting
    8. Webové aplikace a služby
    9. E-shopy (administrace, konfigurace a služby)
    10. Platební brány a jejich implementace
    11. Využití a práce s virtuálními měnami a kryptoměnami v e-obchodování
    12. Možnosti prodeje a marketingu na Amazon, Alibaba, Heureka, Seznam zboží, srovnávače cen.
    V rámci výuky jsou využity informačně-receptivní metody, metody problémového výkladu a heuristické metody.
    1. Basic terminology (e-business, e-commerce, e-commerce, e-payment)
    2. Conceptual model of e-commerce
    3. Business model (strategy and business plan for e-commerce)
    4. Internet marketing
    5. Internet campaigns (affiliate programs, partner web sites, newsletters and discount coupons)
    6. Sales support (cross-selling, cross-promotion, merchandising, cross-docking)
    7. Internet domain and webhosting
    8. Web applications and services
    9. E-shops (administration, configuration, and services)
    10. Payment gateways and their implementation
    11. Virtual currencies and cryptocurrencies in e-trading
    12. Sales and marketing options on Amazon, Alibaba, Heureka, the list of goods, price comparisons.
    In the course, the information-receptive methods, the methods of problem of interpretation and knowledge application and heuristic methods are mostly used. The exercises are based on practical and participatory methods.
Literatura
    povinná literatura
  • WILSON, L.S. WordPress (All in one) for Dummies. WOW! eBook. 2019. ISBN 978-1119553151. info
  • BLY, R. W. The Digital Marketing HandBook. Enterprener Press, 2018. ISBN 978-1599186214. info
  • MACDONALD, M. WordPress the missing manual. O`Reilly Media, 2014. ISBN 978-1449341909. info
  • MAURESMO, K. and P. Anastasiya. SEO for WordPress: How to Get Your Website on Page #1 of Google...Fast! CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013. ISBN 978-1500707477. info
  • MENCER, D. Internet Marketing with WordPress. Packt Publishing, 2011. ISBN 978-1849516747. info
    doporučená literatura
  • PATRO, J. Escaping SEO and Amazon: Survival Guide for Small Businesses (The Online Transformation). SharedMall Publishing, 2019. ISBN 978-1544503110. info
  • WOLF, A. Affiliate Marketing: Develop an Online Business Empire from Selling Other Peoples Products. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2016. ISBN 978-1534957558. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Zápočet: Sestavení internetové kampaně pro vybraný produkt a implementace do cvičného e-shopu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2021/XAEB