MVŠO:XDPKI_USVP Dovednosti profesionální komun - Informace o předmětu
XDPKI_USVP Dovednosti profesionální komunikace pro IT specialisty
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Černoch (cvičící) - Garance
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1120)
- Systémové inženýrství a informatika (program MVŠO, 1113)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je seznámit studenty s principy win-win interpersonální komunikace založené na dovednostech volby vhodného kódování informací vzhledem k příjemci informací. Hlavní metodou výuky je praktický nácvik komunikačních dovedností studentů. Student se naučí vnímat komunikaci jako jím řízený proces, ovlivňovat všechny fáze komunikačního procesu - efektivně předávat informace, mluvit srozumitelně na druhou osobu, vnímat zpětnou vazby od druhé osoby, dosáhnout svého cíle v pracovním jednání s jinou osobou.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Význam a cíle komunikace v pracovním prostředí
2. Komunikační proces, struktura komunikačního procesu. Latentní a demonstrativní úroveň přenosu v komunikaci
3. Role vysílatele informací. Role příjemce informací. Referenční rámec přenosu informací
4. Nástroje interpersonální komunikace win-win. Důsledky forem komunikace loose-win a win-loose
5. Technika naslouchání, empatické naslouchání. Šumy v naslouchání, efekty v naslouchání
6. Technika kladení otázek, typy otázek, postupnost kladení otázek
7. Specifika telefonické interpersonální komunikace (situační cvičení "help desk")
8. Specifika písemné interpersonální komunikace (situační cvičení e-mail konzultací)
9. Specifika osobní interpersonální komunikace. Formy osobních kontaktů v konzultační činnosti
10. Řešení náročných situací v interpersonální komunikaci - námitky, odmítnutí
11. Přístupy k řešení interpersonálního konfliktu. Druhy konfliktů
12. Řešení zadané případové studie - náročná situace se zákazníkem
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- POKORNÁ DANA A VLADIMÍRA SEDLÁČKOVÁ. Komunikace v praxi. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- BELZ, H. a M. SIEGRIST. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-7367-930-9. info
- BEDRNOVÁ, E., E. JAROŠOVÁ a I. NOVÝ. Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press, 2012. ISBN 978-80-726-1239-0. info
- McLAGANOVÁ, P. a P. KREMBS. Komunikace na úrovni. Praha: Management Press, 2011. ISBN 80-85943-75-1. info
- doporučená literatura
- ŽKV. Byznys trip, aneb život korporátního vedoucího. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0549-5. info
- BĚLOHLÁVEK, F. 25 typů lidí, jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5872-5. info
- PACHER, P. a L. BARONOVÁ. Vyjednávání a argumentace. Praha: University of Applied Management, 2015. ISBN 978-80-906-1521-2. info
- SMEJKAL, V. a H. SCHELOVÁ BACHRACHOVÁ. Velký lexikon společenského chování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3650-1. info
- Informace učitele
- Zápočet: aktivní účast ve cvičení, splnění průběžně zadávaných úkolů shodných s okruhy obsahu výuky, závěrečná prezentace.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2020/XDPKI_USVP