YSDIP Seminář k diplomové práci

Moravian Business College Olomouc
summer 2024
Extent and Intensity
4/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Dagmar Halová (lecturer)
Mgr. Ing. Bc. Kamila Svobodová (lecturer)
Mgr. Markéta Vitoslavská (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Pavla Ludvíková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 12. 4. 8:00–11:00 B2.336
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu. Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací. Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals, WorldCat).
  • 2. Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
  • 3. Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor, analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
  • 4. Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu, analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového výzkumu).
  • 5. Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
  • 6. Metody interpretace a prezentace dat.
Literature
    required literature
  • LUDVÍKOVÁ P. a I. KOVAČIČINOVÁ. Kvalifikační práce na MVŠO. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
    recommended literature
  • WILSON, Alan. Marketing Research. Oxford: Macmillan Education UK, 2018. 385 s. ISBN 9781352001112.
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
  • OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. 184 s. ISBN 978-80-2464-200-0.
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: Prezentace teoretických východisek práce a použité metodologie.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on the extent and intensity of the course: 4 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2024/YSDIP