YMPKM Managerial psychology and crisis communication

Moravian Business College Olomouc
winter 2023
Extent and Intensity
8/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michaela Perunová (lecturer)
Ing. Richard Šmilňák, MBA (lecturer)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Fri 24. 11. 15:30–18:30 B2.335, Fri 8. 12. 12:00–15:00 B2.335
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 24 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 12/24, only registered: 0/24
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.
Learning outcomes (in Czech)
Student získá znalosti nezbytné pro interpersonální interakci a komunikaci. Bude umět diferencovaně vnímat lidi a jejich projevy a potřeby. Bude schopen aplikovat znalosti naslouchání. Orientuje se v komunikaci a krizové komunikaci tak, že bude používat individuálně diferencovaný přístup. Dovede řešit problémové situace, eliminovat nevhodné projevy chování u sebe i u spolupracovníků.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní pojmy manažerské psychologie. Osobnost.
  • 2. Self-management
  • 3. Psychologické aspekty podnikání.
  • 4. Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
  • 5. Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
  • 6. Interpersonální komunikace manažera.
  • 7. Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
  • 8. Riziko: aspekty jeho vnímání, řízení.
  • 9. Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
  • 10. Praktické postupy v krizové komunikaci.
  • 11. Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
  • 12. Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
Literature
    required literature
  • HOLÁ, J. Interní komunikace v teorii a praxi. Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. info
  • DLOUHÝ, M. Krizová komunikace v zátěžových situacích. Praha, 2014. ISBN 978-80-87647-12-7. info
  • CHALUPA, R. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 2012. ISBN 978-80-247-4234-2. info
Assessment methods (in Czech)
Požadavkem pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích, průběžné plnění zadaných úkolů do seminářů a napsání zápočtové práce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
General note: VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
The course is also listed under the following terms winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2023/YMPKM