XMMAN International Management

Moravian Business College Olomouc
winter 2023
Extent and Intensity
2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (lecturer)
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Timetable
Mon 12:00–13:30 B2.233 - Zéta
  • Timetable of Seminar Groups:
XMMAN/01: Mon 13:45–14:30 B2.233 - Zéta, O. Ameir
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA ( B )&& ROCNIK ( 3 )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 28/28, only registered: 1/28
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami a specifiky mezinárodního managementu. Hlavní důraz je kladen na principy managementu mezinárodně působících podnikatelských subjektů v současném měnícím se globálním podnikatelském prostředí. Studenti budou dále seznámeni se základními možnostmi působení podnikatelských subjektů na mezinárodních trzích.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova přednášek:
    1. Mezinárodní management (podstata a specifika, základní principy, základní orientace).
    2. Mezinárodní podnikatelské prostředí (prostředí světové ekonomiky, prostředí národních států, prostředí trhu).
    3. Hlavní trendy v mezinárodním podnikatelském prostředí ovlivňující mezinárodní management (globalizace, regionalizace, vývoj a proměny světových ekonomických center).
    4. Mezinárodní vztahy a jejich vliv na mezinárodní management podniku (subjekty mezinárodních vztahů, mezinárodní pohyb zboží a služeb, kapitálu, pracovních sil, know-how).
    5. Mezinárodní podnikatelské aktivity (exportní metody, smluvní metody, investiční metody).
    6. Management procesu internacionalizace podnikatelských aktivit (přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit, management procesu internacionalizace, faktory ovlivňující realizaci mezinárodních podnikatelských aktivit).
    7. Proces mezinárodního řízení (situační analýza, mezinárodní plánování, implementace a kontrola mezinárodních podnikatelských aktivit).
    8. Strategické mezinárodní plánování (proces mezinárodního strategického řízení, proces screeningu a výběru zahraničních trhů, volba a formulace mezinárodní strategie).
    9. Mezinárodní plánování na takticko-operativní úrovni (převedení strategických plánů na taktickou a operativní úroveň, mezinárodní politika v konkrétních oblastech).
    10. Mezinárodní organizace (základní determinanty mezinárodního organizování, organizační formy v mezinárodně činném podniku, přístupy organizačního procesu v mezinárodním podniku).
    11. Řízení lidských zdrojů v mezinárodně činném podniku (mezinárodní strategie personálního managementu, plánování personálních potřeb v mezinárodně činném podniku, personální vedení a rozvoj v mezinárodně činném podniku).
    12. Kontrola v rámci mezinárodního managementu (kontrolní proces v mezinárodním managementu, formy mezinárodní kontroly, mezinárodní audity).
Literature
    required literature
  • AMEIR OMAR. Mezinárodní management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • ZAPLETALOVÁ, S. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3. info
  • ZAPLETALOVÁ, S. Mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-885-8. info
  • STRACH, P. Mezinárodní management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9. info
  • ZDRAŽILOVÁ, D. Mezinárodní management. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0683-1. info
    recommended literature
  • FOJTÍKOVÁ, L. Zahraničně obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008). 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4. info
  • KRPEC, O., PŠEJA, M., HRABÁLEK, M., KUCHYŇKOVÁ, P., MINAŘÍK, D.,. Mezinárodní politická ekonomie. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4121-8. info
  • GEORGIOU, M., FREEMAN, S., EDWARDS, R. International Entrepreneurship: Antecedents and Outcomes. Melbourne: Monash University, 2005. info
  • DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., SULLIVAN, D. P. Glovalization and Business. New Jersey: Prentice Hall, 2002. ISBN 978-8120322233. info
Assessment methods
Exam: Oral exam
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms winter 2020, winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2023/XMMAN