CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět
uvádí studenty do tématu spotřebitelského chování. Hlavním cílem kurzu
je seznámit účastníky s psychologickými aspekty rozhodovacího procesu.
Na příkladu ukázek dobré praxe bude představen rozhodovací proces
zákazníka a díky praktickým týmovým projektům studenti proniknou do
procesu přípravy kampaně s cílem ovlivnit spotřebitelské chování
zákazníka. Stručná anotace předmětu: Aby se stal podnik skutečně
prosperujícím, potřebuje pochopit potřeby svých potenciálních i
stávajících zákazníků a modelovat produkty i formu komunikace tak, aby
odpovídala jejich představám. Psychologie zákazníka pomáhá
s identifikováním základních vzorců chování spotřebitelů, společenských
trendů či dalších vlivů, které jsou klíčovými faktory při tvorbě
rozhodnutí. Psychologie zákazníka tak nemá za cíl pouze odhalit, kdo je
potenciálním kupujícím či uživatelem daného produktu, ale je nástrojem
k detailnějšímu porozumění vnímání značky či komunikačních nástrojů,
které firma volí za účelem prodeje.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do psychologie zákazníka
- Nákupní rozhodovací proces
- Stanovení cílů
- Emoce v marketingu
- Vnímání rizik
- Psychologie ceny
- Příprava experimentu a jeho vyhodnocení
- Sociální rozměr a koncept štěstí
- Sociální stratifikace
- Princip reciprocity
- Virální marketing a WOM
- Hodnocení po nákupu