XMZN - Management značky
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMZN - Management značky
Info
Období
léto 2023

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Značka a management značky
  2. Druhy značek, prvky značky a trademark
  3. Identita a osobnost značky
  4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
  5. Zákaznická loajalita ke značce
  6. Koncept hodnoty značky
  7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
  8. Postupné kroky pro budování silné značky
  9. Strategický management značky
  10. Branding v marketingových programech podniku
  11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
  12. Budování a udržení hodnoty značky


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMZN)

2p/1cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách): docházka min. 50 % (povoleno 6 absencí z 12ti výukových týdnů).
  2. Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: titulní strana + 3-4 strany A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 23. 4. 2023.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 2. 5. 2023 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).

Poznámka: Neodevzdání seminární práce do IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu v daném semestru akademického roku.


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Popis globální značky“

Obsah (postup) - vyberte si jednu z globálních značek a uveďte/popište:

  1. název značky,
  2. historie značky,
  3. základní charakteristika značky,
  4. globální hodnota značky,
  5. příběh značky,
  6. portfolio v rámci značky,
  7. cílový trh,
  8. konkurenční značky,
  9. údaje o registraci značky/ochranné známky (www.upv.cz),
  10. logo značky (vizuální podoba),
  11. symbolika loga (popis),
  12. slogany značky.

Pozor! Nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
PDF
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 14. 2. 2023 do 20. 2. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 21. 2. 2023 do 27. 2. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 28. 2. 2023 do 6. 3. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 7. 3. 2023 do 13. 3. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 14. 3. 2023 do 20. 3. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 21. 3. 2023 do 27. 3. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 28. 3. 2023 do 3. 4. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 4. 4. 2023 do 10. 4. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 4. 2023 do 17. 4. 2023.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 18. 4. 2023 do 24. 4. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 25. 4. 2023 do 1. 5. 2023.
Učitel doporučuje studovat od 2. 5. 2023 do 8. 5. 2023.
Předchozí