Týden 1
Internet - definice [1]
Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů TCP/IP. Společným cílem všech lidí využívajících internet je bezproblémová komunikace (výměna dat) [1].
Internet – alternativní definice [2]
Internet je systém, který propojuje počítačové sítě po celém světě, v nichž jednotlivé připojené počítače komunikují prostřednictvím sady protokolů TCP/IP [2].
Podnikání
Podnikání bylo dle obchodního zákoníku zrušeného ke dni 1. 1. 2014 definována jako soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku [1], [3].
Elektronické obchodování
Elektronické obchodování je forma obchodování, která k realizaci obchodních transakcí svým způsobem používá moderní elektronické komunikační prostředky. Základní infrastrukturu v tomto smyslu představuje v současnosti Internet a dále potom „webová část“, ale často jsou používány i další elektronické prostředky, například elektronická pošta, telefon nebo platební karty. Samotné elektronické obchodování lze považovat za jednu ze součástí elektronického podnikání [1], [4].
Affiliate marketing
Jedná se komplexní marketingový systém založený na provizích, někdy taktéž na multilevelových systémech. Systém je většinou založený na propagaci konkrétního produktu či služby prostřednic-tvím internetových stránek, sociálních sítí nebo multimediálních sociálních sítí.
Provize mohou mít různou podobu – slevové karty, procentuální slevy, provize, provize vyplácené v bodech, provize vyplácené v penězích a řadu dalšího [1], [5].
Merchandising je obor zabývající se péčí o zboží, brand a prodej. Pohybujeme se především v maloobchodním prodeji. Merchandising v sobě zahrnuje celou řadu aktivit, které vykonávají jak výrobci, tak prodejci, anebo specializované reklamní agentury. Jde o jeden ze základních nástrojů oblasti nazývané podpora prodeje.
Cross-selling
Cross-selling jsou prodejní techniky souvisejícího zboží nebo služeb zákazníkům/klientům. Cross-selling by se dal zařadit do skupiny technik pro zlepšení/zvýšení prodeje, je to i jedna z metod ří-zení vztahů se zákazníky [1], [6].
Shopping - reklama, která se zobrazí společně s reklamou ve vyhledávací síti. Při vyhledávání pro-duktů, google uživateli vybere nabídky, které jsou podle něj nejrelevantnější a zobrazí mu je. Zdro-jem pro google je seznam produktů načtený z databáze e-shopu [1], [7].
Search - reklama ve vyhledávacím serveru, která se zobrazuje v prvních nebo posledních řádcích výsledků vyhledávání [1], [8].
Display - reklamy mohou mít řadu rozdílných podob. Zobrazují se na partnerských webech googlu (včetně YouTube), v elektronické poště Gmail a v mobilních aplikacích. Jedná se o bannerové re-klamy různých podob - bannery v obsahové síti a na webech, bannery s dynamickým obsahem, více interaktivní vyskakující lightbox nebo první řádky v Gmailové poště [1], [9].
Google AdWords - reklamy na Googlu, díky kterým může každý den oslovit potenciální zákazníky. Reklamy PPC (pay-per-click), u kterých inzerent platí za kliknutí, mohou mít na Googlu rozmanité podoby. Tyto reklamy každý může pohromadě spravovat pomocí účtu AdWords, tam lze snadno vytvářet jednotlivé kampaně a sestavy [1].
Social media/Sociální sítě (Facebook.com, Lidé.cz, YouTube, Linked.in, Twitter, Google+, Foursqu-are) umožňují kromě bannerové reklamy také komunikovat s „fanoušky“ a přizpůsobit jim svoje chování. Facebook například neustále rozvíjí statistické informace, které provozovatelům FB strá-nek nabízí [1].
FaceBook
Facebook je aktuálně největší a nejrozšířenější sociální síť na světě. Umožňuje nebo nabízí komu-nikaci mezi uživateli, sdílení textových nebo multimediálních dat, udržování vztahů a zábavě. Se svými více než 2 miliardami aktivních uživatelů je jednou z největších společenských sítí na světě. FaceBook je plně lokalizován osmdesáti čtyř jazyků [1], [6].
Twitter
Twitter je druhá největší sociální síť a mikroblog. Twitter slouží uživatelům k posílání a čtení příspěvků zaslaných jinými uživateli, známé jako tweety. Tweet je prostý textový příspěvek dlouhý maximálně 140 znaků, který se zobrazuje na uživatelově zdi a na stránkách jeho sledujících (followers). Od letošního roku byl limit počtu znaků zvednut z 140 na 280 znaků, čímž ztratil Twitter trochu na obtížnosti vymyslet krátké a smysluplné sdělení jen ve 140 znacích [1], [7].