Mikroekonomie 2

Mikroekonomie 2

  • Obsah předmětu:
    1. Předmět zkoumání ekonomie, metody a nástroje ekonomické analýzy
    2. Chování spotřebitele a formování poptávkyUžitečnost, preference a optimum spotřebitele; formování poptávky a její faktory, poptávka individuální a tržní
    3. Chování firmy, volba technologie, náklady a příjmy firmy
    4. Volba výstupu dokonale konkurenční firmou, efektivnost dokonalé konkurence
    5. Rozhodování firmy v postavení monopolu a v podmínkách monopolistické konkurence o výstupu a ceně
    6. Rovnováha firmy v podmínkách oligopolu; alternativní cíle firmy
    7. Formování cen na trzích výrobních faktorů a trh práce
    8. Trh kapitálu a rovnováha na trhu kapitálu
    9. Rozhodování spotřebitele v podmínkách rizika
    10. Investiční rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty
    11.  Všeobecná rovnováha a ekonomická efektivnost
    12. Tržní selhání, jeho příčiny a mikroekonomická politika státu

  • Civčení: příklady, rozšíření probrané látky s aktivní účasti studentů. 
  • Zápočet: 2 testy po 20 bodov, minimum: 6 bodů z každého testu, minimum pro zápočet: 21 bodů. Studenti mají možnost zvýšit bodové hodnocení dobrovolnými domácimi úkoly, aktivní účasti, prezentací. 
  • ÚSTNÍ ZKOUŠKA - 1 otázka dle osnovy, doplňující otázky.