XMK - Marketingová komunikace
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMK - Marketingová komunikace
Info
Term
summer 2022

Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


Obsah předmětu

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


Požadavky na studenta

  1. Aktivní účast ve výuce: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  2. Zápočet/seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 31. 3. 2022.
  3. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 17. 5. 2022 (změna možná dle aktuálního vývoje situace Covid-19).


Zadání seminární práce

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

  1. reklama,
  2. podpora prodeje,
  3. osobní prodej,
  4. public relations,
  5. přímý marketing.

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Teacher recommends to study from 15/2/2022 to 21/2/2022.
Teacher recommends to study from 22/2/2022 to 28/2/2022.
Teacher recommends to study from 1/3/2022 to 7/3/2022.
Teacher recommends to study from 8/3/2022 to 14/3/2022.
Teacher recommends to study from 15/3/2022 to 21/3/2022.
Teacher recommends to study from 22/3/2022 to 28/3/2022.
Teacher recommends to study from 29/3/2022 to 4/4/2022.
Teacher recommends to study from 5/4/2022 to 11/4/2022.
Teacher recommends to study from 19/4/2022 to 25/4/2022.
Teacher recommends to study from 26/4/2022 to 2/5/2022.
Previous