YMPKM - Manažerská psychologie a krizová komunikace
YMPKM - Manažerská psychologie a krizová komunikace

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především v krizové situaci.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.   Úvod do manažerské psychologie, základní pojmy.
  2.   Osobnost. Self-management.
  3.   Psychologické aspekty podnikání.
  4.   Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
  5.   Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
  6.   Interpersonální komunikace manažera.
  7.   Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely. 
  8.   Riziko, aspekty jeho vnímání, řízení.
  9.   Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
  10.   Praktické postupy v krizové komunikaci.
  11.   Technické prostředky a média v krizové komunikaci. 
  12.   Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMPKM)

  • NMgr., 1. ročník
  • typ předmětu: VP (C)
  • hodinová dotace: 8p
  • ukončení: zápočet (z)
  • počet kreditů: 2


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Docházka: aktivní účast na tutoriálech s doporučenou docházkou min. 50 %.
  2. Seminární práce: téma „Krizová komunikace ve firmě/společnosti".  

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma seminární práce: „Krizová komunikace ve firmě/společnosti".
  • Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. 
  • Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO.
  • Termín odevzdání: 15. 11. 2025.
  • Obsah (postup):
  • Poznámka: seminární práci musí student/ka zpracovat sám/sama (vypracování práce pomocí umělé inteligence není povoleno).
Týden 2: (7) Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely. (8) Riziko, aspekty jeho vnímání, řízení. (9) Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace. (10) Praktické postupy v krizové komunikaci. (11) Technické prostředky a média v krizové komunikaci. (12) Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci. / 10/10/2025
Teacher recommends to study from 10/10/2025 to 23/10/2025.
Previous