CÍLE PŘEDMĚTU
Cílem
předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního
marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu
budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie
značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli
trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování
spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji
značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány
k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku.
V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a
pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých
marketingových nástrojů.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Značka
a management značky
- Druhy značek, prvky značky a trademark
- Identita a osobnost značky
- Vnímání značky a vztah zákazníka ke
značce
- Zákaznická loajalita ke značce
- Koncept hodnoty značky
- Hodnota značky z pohledu spotřebitele
- Postupné kroky pro budování silné značky
- Strategický management značky
- Branding v marketingových programech
podniku
- Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty
značky, mínění spotřebitele
- Budování a udržení hodnoty značky
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMZN)
NMgr., 1.-2. ročník, typ předmětu PV (B), dotace 2p + 1cv
Zápočet před zkouškou (Z),
Zkouška (Zk),
4 kredity.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
- Aktivní
účast ve výuce (přednáškách): doporučená docházka
min. 50 %.
- Aktivní účast na cvičeních: povinná docházka (povolena 1 absence/6).
- Zápočet/seminární
práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: 5-6
stran A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 20. 4. 2025.
- Zkouška/písemný
test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 6. 5. 2025 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).
Upozornění: Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje
nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného
semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším
termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a
nebude akceptováno!
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
Téma seminární práce: „Popis
globální značky“
Obsah (postup) - vyberte si jednu z
globálních značek a uveďte/popište:
Úvod
- název značky
- historie značky
- základní charakteristika značky
- globální hodnota značky
- příběh značky
- portfolio v rámci značky
- cílový trh
- konkurenční značky
- údaje o registraci značky/ochranné
známky
- logo značky (vizuální podoba)
- symbolika loga (popis)
- slogany značky
Závěr
Poznámka:
nezapomínejte uvádět odkazy
na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.
Seminární práci musí student/ka zpracovat sám/sama (vypracování práce
pomocí umělé inteligence není povoleno).