XMV - Marketingový výzkum
XMV - Marketingový výzkum
Info
Term
winter 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku 
  2. Informační systém a znalostní management 
  3. Proces marketingového výzkumu 
  4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky 
  5. Definování problému a výzkumný proces 
  6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza 
  7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem 
  8. Pozorování a experiment 
  9. Měření a návrh dotazníku 
  10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování 
  11. Editování, kódování, analýza dat 
  12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné proces

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMV)

Zkouška (Zk), 4 kredity.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrální týmové práce.
  • Závěrečná prezentace semestrální týmové práce (všichni členové týmu).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění: Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ TÝMOVÉ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu - Dílčí témata v rámci života generace Z"
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Bližší informace na prvním cvičení.
  • Obsah: 
    • Úvod
      1. Téma výzkumu
      2. Cíl výzkumu
      3. Cílová skupina
      4. Metodika výzkumu
      5. Dotazník (5.1 Úvodní slovo, 5.2 Pokyny k vyplnění dotazníku, 5.3 Dotazník, 5.4 Poděkování a kontaktní údaje/fiktivní)
    • Závěr
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 10-12 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMV/Odevzdávárna.
  • Termín odevzdání: 30. 11. 2025 (23:59 hod.). 
  • Termín prezentace: 3. 12. 2025 (v rámci 11. cvičení). 
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 24/9/2025 to 30/9/2025.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 1/10/2025 to 7/10/2025.
Study now
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
Teacher recommends to study now - from 8/10/2025 to 14/10/2025.
Týden 4: Proces marketingového výzkumu / 15/10/2025
Teacher recommends to study from 15/10/2025 to 21/10/2025.
Týden 5: Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky / 22/10/2025
Teacher recommends to study from 22/10/2025 to 28/10/2025.
Týden 6: Definování problému a výzkumný proces / 29/10/2025
Teacher recommends to study from 29/10/2025 to 4/11/2025.
Týden 7: Explorační výzkum a kvalitativní analýza / 5/11/2025
Teacher recommends to study from 5/11/2025 to 11/11/2025.
Týden 8: Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem / 12/11/2025
Teacher recommends to study from 12/11/2025 to 18/11/2025.
Týden 9: Pozorování a experiment / 19/11/2025
Teacher recommends to study from 19/11/2025 to 25/11/2025.
Týden 10: Měření a návrh dotazníku; + Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování / 26/11/2025
Teacher recommends to study from 26/11/2025 to 2/12/2025.
Týden 11: Editování, kódování, analýza dat. + Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následný proces / + Prezentace semestrálních týmových prací (1. část skupin) / 3/12/2025
Teacher recommends to study from 3/12/2025 to 9/12/2025.
Týden 12: Prezentace semestrálních týmových prací (2. část skupin) / 10/12/2025
Teacher recommends to study from 10/12/2025 to 16/12/2025.
Previous