YMV - Marketingový výzkum
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMV - Marketingový výzkum
Info
Období
zima 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.

OBSAH PŘEDMĚTU

1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy


ROZSAH PŘEDMĚTU

12 hodin/semestr (přednášky)

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMV)

Zápočet před zkouškou (z), Zkouška (Zk), 4 kredity,


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Účast na výuce: alespoň 1 aktivní účast na výuce.
  2. Seminární práce: Projekt marketingového výzkumu" (rozsah 6-8 stran).
  3. Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu - Dílčí témata v rámci spotřebitelské loajality"
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Bližší informace na přednášce. Projekt bude pouze ve formátu návrhu, studenti výzkum (dotazníkové šetření) realizovat nebudou.
  • Obsah: 
    • Úvod
      1. Téma výzkumu
      2. Cíl výzkumu
      3. Cílová skupina
      4. Metodika výzkumu
      5. Dotazník (5.1 Úvodní slovo, 5.2 Pokyny k vyplnění dotazníku, 5.3 Dotazník, 5.4 Poděkování a kontaktní údaje/fiktivní)
    • Závěr
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 6-8 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMV/Odevzdávárna.
  • Termín odevzdání: 4. 1. 2026 (23:59 hod.). 


Upozornění: Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 

Týden 2: Definování problému a výzkumný proces / Explorační výzkum a kvalitativní analýza / Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem / Pozorování a experiment / 12. 12. 2025
Učitel doporučuje studovat od 12. 12. 2025 do 25. 12. 2025.
Týden 3: Měření a návrh dotazníku / Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování / Editování, kódování, analýza dat / Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy / 13. 12. 2025
Učitel doporučuje studovat od 13. 12. 2025 do 26. 12. 2025.
Předchozí