XMAR - Marketing (přednášky)
XMAR - Marketing (přednášky)
Info
Předmět
Období
zima 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu
  2.  Globální marketing 21. století
  3.  Trh a marketingové prostředí
  4.  Segmentace a spotřebitelské chování
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na cvičeníchpožadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrálního týmového projektu a jeho ústní prezentace (max. 30 bodů, min. 16 bodů pro akceptování, prezentují všichni členové týmu).
  • Průběžné týmové prezentace dvou bodovaných úkolů na zadané téma (každý úkol 0-10 bodů, tj. max. 20 bodů, body získá pouze student, který se prezentace zúčastní).
  • Celkově lze na cvičeních získat až 50 bodů, pro udělení zápočtu je nutno splnit docházku a dosáhnout alespoň 25 bodů.
  • Podrobné informace o podmínkách zápočtu a o semestrálním týmovém projektu budou sděleny na prvním cvičení.
2. Zkouška
  • Účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek i cvičení. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 51 % bodů.
  • Hodnocení u zkoušky: 0–50 % – nevyhověl, 51–65 % dobře, 66–85 % velmi dobře, 86–100 % výborně.
  • Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.

Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍHO TÝMOVÉHO PROJEKTU

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti kosmetického průmyslu".
  • Zadání: přesná specifikace zadání týmového projektu je vložena do sekce XMAR/cvičení/Úvod - Organizace předmětu.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 20-25 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Tým: 5 osob (týmy si sestavují studenti sami, v tomto složení týmy absolvují všechny aktivity v rámci seminářů XMAR daného semestru). 
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMAR/Odevzdávárna (vloží pouze 1 člen/vedoucí skupiny za celý tým).
  • Termín odevzdání: pátek 28. 11. 2025 (23:59 hod.).
  • Termín ústní prezentace: pondělí 1. 12. 2025 (na cvičení v 11. výukovém týdnu).
Nyní studovat
Učitel doporučuje studovat nyní – od 22. 9. 2025 do 28. 9. 2025.
Týden 2
Učitel doporučuje studovat od 29. 9. 2025 do 5. 10. 2025.
Týden 3
Učitel doporučuje studovat od 6. 10. 2025 do 12. 10. 2025.
Týden 4
Učitel doporučuje studovat od 13. 10. 2025 do 19. 10. 2025.
Týden 5
Učitel doporučuje studovat od 20. 10. 2025 do 26. 10. 2025.
Týden 6
Učitel doporučuje studovat od 27. 10. 2025 do 2. 11. 2025.
Týden 7
Učitel doporučuje studovat od 3. 11. 2025 do 9. 11. 2025.
Týden 8
Učitel doporučuje studovat od 10. 11. 2025 do 16. 11. 2025.
Týden 9
Učitel doporučuje studovat od 17. 11. 2025 do 23. 11. 2025.
Týden 10
Učitel doporučuje studovat od 24. 11. 2025 do 30. 11. 2025.
Týden 11
Učitel doporučuje studovat od 1. 12. 2025 do 7. 12. 2025.
Týden 12
Učitel doporučuje studovat od 8. 12. 2025 do 14. 12. 2025.
Předchozí