CÍLE PŘEDMĚTU
Cílem
předmětu je studentům představit relevantní poznatky v oblasti
psychologie a krizové komunikace nezbytné pro efektivní řízení
organizace a zvyšování její výkonnosti. Důraz je kladen na rozvoj
sociálně manažerských a podnikatelských dovedností a na praktickou
aplikaci znalostí při řízení a vedení lidí, týmů a dalších organizačních
jednotek. Studenti budou seznámeni s atributy komunikace a krizové
komunikace tak, aby pochopili potřeby a reakce lidí v mimořádných
situacích a zdokonalil svoje komunikační dovednosti, a to především
v krizové situaci.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do manažerské psychologie, základní pojmy.
- Osobnost. Self-management.
- Psychologické aspekty podnikání.
- Personální psychologie. Sociální psychologie práce.
- Řízení, rozhodování, organizace a organizování.
- Interpersonální komunikace manažera.
- Krizová komunikace: vymezení pojmu, teoretické modely.
- Riziko, aspekty jeho vnímání, řízení.
- Komunikace a interkulturní aspekty krizové komunikace.
- Praktické postupy v krizové komunikaci.
- Technické prostředky a média v krizové komunikaci.
- Aktuální trendy a nové výzvy v krizové komunikaci.
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMPKM)
- NMgr., 1. ročník
- typ předmětu: VP (C)
- hodinová dotace: 8p
- ukončení: zápočet (z)
- počet kreditů: 2
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
- Docházka: aktivní účast na tutoriálech s doporučenou docházkou min. 50 %.
- Seminární práce: téma „Krizová komunikace ve firmě/společnosti".
Upozornění: Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje
nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného
semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším
termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a
nebude akceptováno!
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
- Téma seminární práce: „Krizová komunikace ve
firmě/společnosti".
- Cíl
práce: prokázat
schopnost aplikovat teoretické poznatky z oblasti manažerské psychologie a
krizové komunikace na konkrétní případ, analyzovat komunikaci firmy v
krizové situaci a kriticky zhodnotit její efektivitu.
- Zadání seminární práce: vypracujte seminární
práci na téma krizové komunikace ve firmě nebo společnosti. Zaměřte se na
analýzu konkrétní situace, kdy došlo ke krizové události, která vyžadovala
specifickou komunikaci směrem dovnitř firmy i vůči veřejnosti či médiím.
Cílem je pochopit klíčové principy krizové komunikace, identifikovat
správné a chybné kroky v dané situaci a navrhnout případná zlepšení či
alternativní strategie. Můžete si zvolit skutečný případ z
reálné praxe (české i zahraniční firmy) nebo fiktivní scénář na základě
vlastního návrhu, podložený teorií a pravděpodobným vývojem.
- Rozsah
práce: 6-8
stran A4 (včetně titulní strany a obsahu). Odevzdání ve Wordu či
PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO/YMPKM/Odevzdávárna.
- Termín odevzdání: 15. 11. 2025.
- Doporučená struktura seminární
práce:
- Úvod
- Teoretický rámec
- Popis vybraného případu
(scénáře)
- Analýza krizové komunikace
- Hodnocení, návrhy a doporučení
- Závěr
- Seznam použité literatury
- Přílohy (volitelné)
- Poznámka: seminární práci musí
student/ka zpracovat sám/sama (vypracování práce pomocí umělé inteligence
není povoleno).