XMV - Marketingový výzkum
XMV - Marketingový výzkum
Info
Období
zima 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku 
  2. Informační systém a znalostní management 
  3. Proces marketingového výzkumu 
  4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky 
  5. Definování problému a výzkumný proces 
  6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza 
  7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem 
  8. Pozorování a experiment 
  9. Měření a návrh dotazníku 
  10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování 
  11. Editování, kódování, analýza dat 
  12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné proces

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMV)

Zkouška (Zk), 4 kredity.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrální týmové práce.
  • Závěrečná prezentace semestrální týmové práce (všichni členové týmu).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění: Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ TÝMOVÉ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu - Dílčí témata v rámci života generace Z"
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Bližší informace na prvním cvičení.
  • Obsah: 
    • Úvod
      1. Téma výzkumu
      2. Cíl výzkumu
      3. Cílová skupina
      4. Metodika výzkumu
      5. Dotazník (5.1 Úvodní slovo, 5.2 Pokyny k vyplnění dotazníku, 5.3 Dotazník, 5.4 Poděkování a kontaktní údaje/fiktivní)
    • Závěr
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 10-12 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMV/Odevzdávárna.
  • Termín odevzdání: 30. 11. 2025 (23:59 hod.). 
  • Termín prezentace: 3. 12. 2025 (v rámci 11. cvičení). 
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 24. 9. 2025 do 30. 9. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 10. 2025 do 7. 10. 2025.
Nyní studovat
Kapitola obsahuje:
1
PDF
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat nyní – od 8. 10. 2025 do 14. 10. 2025.
Týden 4: Proces marketingového výzkumu / 15. 10. 2025
Učitel doporučuje studovat od 15. 10. 2025 do 21. 10. 2025.
Týden 5: Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky / 22. 10. 2025
Učitel doporučuje studovat od 22. 10. 2025 do 28. 10. 2025.
Týden 6: Definování problému a výzkumný proces / 29. 10. 2025
Učitel doporučuje studovat od 29. 10. 2025 do 4. 11. 2025.
Týden 7: Explorační výzkum a kvalitativní analýza / 5. 11. 2025
Učitel doporučuje studovat od 5. 11. 2025 do 11. 11. 2025.
Týden 8: Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem / 12. 11. 2025
Učitel doporučuje studovat od 12. 11. 2025 do 18. 11. 2025.
Týden 9: Pozorování a experiment / 19. 11. 2025
Učitel doporučuje studovat od 19. 11. 2025 do 25. 11. 2025.
Týden 10: Měření a návrh dotazníku; + Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování / 26. 11. 2025
Učitel doporučuje studovat od 26. 11. 2025 do 2. 12. 2025.
Týden 11: Editování, kódování, analýza dat. + Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následný proces / + Prezentace semestrálních týmových prací (1. část skupin) / 3. 12. 2025
Učitel doporučuje studovat od 3. 12. 2025 do 9. 12. 2025.
Týden 12: Prezentace semestrálních týmových prací (2. část skupin) / 10. 12. 2025
Učitel doporučuje studovat od 10. 12. 2025 do 16. 12. 2025.
Předchozí