CÍLE PŘEDMĚTU
Cílem
předmětu je seznámit posluchače se základní terminologií v oblasti
obchodní problematiky, objasnit proces řízení retailových firem,
zmapovat místo, úlohu a podstatu fungování maloobchodních a
velkoobchodních jednotek a definovat úlohu spotřebitele, včetně jeho
zásadního vlivu na činnost obchodních firem. Předmět umožní získat
základní znalosti a dovednosti spojené s obchodními činnostmi, a to jak
na tuzemském, tak na zahraničním trhu. Po absolvování by student měl
pochopit a umět predikovat trendy ve vývoji obchodních činností,
používat základní instrumentarium pro výzkum trhů, ale také chápat
základní teoretické koncepce chování spotřebitelů a umět je prakticky
využívat při strategickém rozhodování v obchodních činnostech.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Obchod a obchodní činnosti
- Řízení retailové firmy
- Řízení lidských zdrojů
- Řízení pohybu zboží
- Maloobchod
- Velkoobchod
- Retailing v České republice a nákupní centra
- Výzkum trhu
- Chování spotřebitele
- Ovlivňování spotřebitele
- Etika obchodního podnikání a ochrana spotřebitele
- Zahraniční obchod
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YOC)
Zápočet (Z), 2 kredity.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
- Seminární práce: „Maloobchodní podnikání v České republice".
- Písemný zápočtový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
- Téma: „Maloobchodní podnikání v České republice".
- Zadání: zpracujte
téma maloobchodního podnikání v České republice. Můžete se zaměřit na
konkrétní oblast (obor, produktové portfolio) či firmu (maloobchodní
firma, provozovna, obchodní řetězec atd.) Ve své seminární práci
využijte odbornou literaturu, statistická data, fakta, informace z
maloobchodního prostředí. Nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů.
- Formát:
zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
- Rozsah: 5-6 stran A4 (včetně titulní strany).
- Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YOC/Odevzdávárna.
- Termín: 10. 1. 2023 (23:59 hod.).