PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMAR - Marketing (přednášky)
Info
Term
winter 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu
  2.  Globální marketing 21. století
  3.  Trh a marketingové prostředí
  4.  Segmentace a spotřebitelské chování
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrálního týmového projektu a jeho ústní prezentace (max. 30 bodů, min. 16 bodů pro akceptování, prezentují všichni členové týmu).
  • Průběžné týmové prezentace dvou bodovaných úkolů na zadané téma (každý úkol 0-10 bodů, tj. max. 20 bodů, body získá pouze student, který se prezentace zúčastní).
  • Celkově lze na cvičeních získat až 50 bodů, pro udělení zápočtu je nutno splnit docházku a dosáhnout alespoň 25 bodů.
  • Podrobné informace o podmínkách zápočtu a o semestrálním týmovém projektu budou sděleny na prvním cvičení.
2. Zkouška
  • Účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek i cvičení. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 51 % bodů.
  • Hodnocení u zkoušky: 0–50 % – nevyhověl, 51–65 % dobře, 66–85 % velmi dobře, 86–100 % výborně.
  • Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.

Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍHO TÝMOVÉHO PROJEKTU

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti kosmetického průmyslu".
  • Zadání: přesná specifikace zadání týmového projektu je vložena do sekce XMAR/cvičení/Úvod - Organizace předmětu.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 20-25 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Tým: 5 osob (týmy si sestavují studenti sami, v tomto složení týmy absolvují všechny aktivity v rámci seminářů XMAR daného semestru). 
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMAR/Odevzdávárna (vloží pouze 1 člen/vedoucí skupiny za celý tým).
  • Termín odevzdání: 30. 11. 2024 (23:59 hod.).
  • Termín ústní prezentace: na cvičení v 11. výukovém týdnu (dle příslušných skupin) - pondělí 2. 12. 2024 (skupina 01), úterý 3. 12. 2024 (skupina 03 a 04), středa 4. 12. 2024 (skupina 02).
Study now
Teacher recommends to study now - from 23/9/2024 to 29/9/2024.
Týden 2: Globální marketing 21. století / 30/9/2024
Teacher recommends to study from 30/9/2024 to 6/10/2024.
Týden 3: Trh a marketingové prostředí / 7/10/2024
Teacher recommends to study from 7/10/2024 to 13/10/2024.
Týden 4: Segmentace a spotřebitelské chování / 14/10/2024
Teacher recommends to study from 14/10/2024 to 20/10/2024.
Týden 5: Marketingový informační systém a CRM / 21/10/2024
Teacher recommends to study from 21/10/2024 to 27/10/2024.
Týden 6: Marketingový výzkum / (státní svátek) 28/10/2024
Teacher recommends to study from 28/10/2024 to 3/11/2024.
Týden 7: Marketingový mix + řízení produktu / 4/11/2024
Teacher recommends to study from 4/11/2024 to 10/11/2024.
Týden 8: Řízení ceny / 11/11/2024
Teacher recommends to study from 11/11/2024 to 17/11/2024.
Týden 9: Řízení distribuce / 18/11/2024
Teacher recommends to study from 18/11/2024 to 24/11/2024.
Týden 10: Řízení marketingové komunikace / 25/11/2024
Teacher recommends to study from 25/11/2024 to 1/12/2024.
Týden 11: Marketing služeb / 2/12/2024
Teacher recommends to study from 2/12/2024 to 8/12/2024.
Týden 12: Etické aspekty marketingu / 9/12/2024
Teacher recommends to study from 9/12/2024 to 15/12/2024.
Previous