XMK - Marketingová komunikace
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMK - Marketingová komunikace
Info
Období
léto 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMK)

2p/1cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Aktivní účast ve výuce (přednáškách)docházka min. 50 % (povoleno 6 absencí z 12ti výukových týdnů).
  2. Aktivní účast na cvičeních: docházka min. 75 % (povoleny 3 absence).
  3. Zápočet/seminární práce„Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 21. 4. 2024.
  4. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 15. 4. 2024 (změna termínu možná dle vzájemné dohody).

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

  1. reklama,
  2. podpora prodeje,
  3. osobní prodej,
  4. public relations,
  5. přímý marketing.

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
PDF
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 12. 2. 2024 do 18. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 19. 2. 2024 do 25. 2. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 26. 2. 2024 do 3. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 10. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 17. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2024 do 24. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
PDF
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2024 do 31. 3. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 4. 2024 do 7. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 22. 4. 2024 do 28. 4. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 6. 5. 2024 do 12. 5. 2024.

Týden 1: Úvod do marketingové komunikace

Týden 2: Komunikační proces a modely marketingové komunikace

Týden 3: Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí

Týden 4: Integrované marketingová komunikace a digitální transformace

Týden 5: Komunikační mix a životní cyklus produktu

Týden 6: Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy

Týden 7: Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele

Týden 8: Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje

Týden 9: Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu

Týden 10: Mezinárodní marketingová komunikace + Týden 11: Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM) (náhrada za 22. 4. 2024)

Týden 11: Výuka zrušena! (International Week)

Výuka zrušena! (International Week)

Týden 12: Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)

Týden 13: Závěrečné hodnocení a zpětná vazba (XMK)

Závěrečné hodnocení a zpětná vazba (XMK)