CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce
řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve
strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student
si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a
vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam
tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení
každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím
ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a
jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním
spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem
strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté
tržní ekonomiky.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do marketingu (význam a vývoj)
- Globální marketing 21. století
(aktuální trendy)
- Online marketing
- Trh a marketingové prostředí
- Marketingový informační systém a
CRM
- Marketingový výzkum
- Marketingový mix + řízení produktu
- Řízení ceny
- Řízení distribuce
- Řízení integrované marketingové
komunikace
- Marketing služeb
- Etické aspekty marketingu
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMAR)
Zápočet před zkouškou (Z),
Zkouška (Zk),
5 kreditů.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
1. Zápočet
-
Aktivní účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
- Seminární práce: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
2. Zkouška
- Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
- Téma: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
- Zadání: Vyberte si jakoukoliv firmu, která je výrobcem
(nikoliv pouze distributorem) produktů z oblasti oděvního průmyslu.
Popište jednotlivé politiky firmy v rámci marketingového mixu (jako
návod Vám poslouží powerpointové prezentace z výuky). Deskripci (popis)
doplňte vlastními návrhy pro zlepšení marketingových aktivit výrobce (s
využitím různých nástrojů marketingového mixu).
- Obsah:
- Úvod
- 1. Základní charakteristika firmy
- 2. Produktová politika
- 3. Cenová politika
- 4. Distribuční politika
- 5. Komunikační politika
- 6. Závěrečná doporučení
- Závěr
- Seznam literatury a zdrojů
- Formát:
zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
- Rozsah: 5-6 stran A4 (včetně titulní strany).
- Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMAR/Odevzdávárna.
- Termín: 17. 12. 2023 (23:59 hod.).