PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMAR - Marketing (přednášky)
Info
Předmět
Období
zima 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu
  2.  Globální marketing 21. století
  3.  Trh a marketingové prostředí
  4.  Segmentace a spotřebitelské chování
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na přednáškáchdoporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Seminární práce: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
2. Zkouška
  • Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 60 % bodů.
  • Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
  • Zadání: Vyberte si jakoukoliv firmu, která je výrobcem (nikoliv pouze distributorem) produktů z oblasti oděvního průmyslu. Popište jednotlivé politiky firmy v rámci marketingového mixu (jako návod Vám poslouží powerpointové prezentace z výuky). Deskripci (popis) doplňte vlastními návrhy pro zlepšení marketingových aktivit výrobce (s využitím různých nástrojů marketingového mixu).
  • Obsah: 
    • Úvod
    • 1. Základní charakteristika firmy
    • 2. Produktová politika
    • 3. Cenová politika
    • 4. Distribuční politika
    • 5. Komunikační politika
    • 6. Závěrečná doporučení
    • Závěr
    • Seznam literatury a zdrojů
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 6-10 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMAR/Odevzdávárna.
  • Termín: 30. 11. 2024 (23:59 hod.).


Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
4
PDF
1
Studijní materiály
1
Studijní text
3
Web
Učitel doporučuje studovat od 11. 10. 2024 do 24. 10. 2024.
Kapitola obsahuje:
4
PDF
1
Studijní materiály
4
Web
Učitel doporučuje studovat od 11. 10. 2024 do 24. 10. 2024.
Kapitola obsahuje:
3
PDF
1
Web
Učitel doporučuje studovat od 12. 10. 2024 do 7. 11. 2024.
Týden 4: (10) Řízení marketingové komunikace; (11) Marketing služeb; (12) Etické aspekty marketingu / 8. 11. 2024
Učitel doporučuje studovat od 8. 11. 2024 do 5. 12. 2024.
Předchozí