YMZM - Mezinárodní marketing
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMZM - Mezinárodní marketing
Info
Období
léto 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu. 

OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
  2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
  3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
  4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
  5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
  6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
  7. Mezinárodní značková strategie
  8. Mezinárodní marketingový mix
  9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
  10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
  11. Mezinárodní distribuce
  12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)

ROZSAH PŘEDMĚTU

8 hodin/semestr (přednášky)

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMZM)

Zkouška (Zk), 4 kredity,

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  1. Účast na výuce: alespoň 1 aktivní účast na výuce.
  2. Zápočet/seminární práce„Marketing obchodního řetězce v mezinárodním kontextu“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 30. 5. 2024.
  3. Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

Téma seminární práce: „Marketing obchodního řetězce v mezinárodním kontextu“

Obsah (postup) - vyberte si jeden z globálních obchodních řetězců a uveďte/popište:

Úvod

  1. název obchodního řetězce,
  2. historie obchodního řetězce,
  3. základní charakteristika řetězce (mateřská firma, filiálky, hypermarket/supermarket - počet),
  4. působení řetězce (trhy/země, na kterých řetězec operuje),
  5. cílová skupina,
  6. přímí konkurenti (v mezinárodním prostředí)
  7. produktová politika (logo, slogan řetězce, značky, privátní značky)
  8. cenová politika (v návaznosti na cílovou skupinu)
  9. distribuční politika,
  10. komunikační politika (5 nástrojů komunikačního mixu).

Závěr


Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!

Poznámka: nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
PDF
6
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 26. 4. 2024 do 31. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
5
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 27. 4. 2024 do 31. 5. 2024.
Předchozí