Sociální sítě

Týden 2

Doplňky webu pro CEO a sociální sítě


Řada lidí se domnívá, že sociální sítě jsou izolovaný systém a když se bavíme o marketingu na sociálních sítí, tak ostatní drobné věci jsou nepodstatné. Přitom, aby reklamy na sociálních sítích zafungovali je nutné, aby i web případně e-shop nesl jisté známky optimalizace a propojení se sociálními sítěmi. 

V následujících řádcích se podíváme na důležité aspekty on-page SEO ve WordPressu. WordPress jako webový redakční systém toho v základu moc neumí, ale má neuvěřitelné možnosti prostřednictvím rozšíření pomocí pluginů [1]. V následujících řádcích se podíváme na takové doplňky, které mají význam a pokrývají většinu SEO faktorů.

 

1. Titulky a Meta Description stránek = komplexní SEO pluginy

Ve Wordpressu nelze samostatně pracovat s titulky, popisky, klíčovými slovy apod. Jedním z dobrý pluginů řešících tento problém je Yoast SEO. Plugin dokáže u dané stránky editovat titulek a Meta Description. Toho můžeme využit například, když chceme něco sdílet na sociální sítě jako například FaceBook nebo Twitter [1], [2].

Obrázek 3: Plugin YOAST [2].

Rozšířenější a komplexnější funkce nabízí Ultimate SEO. Z dalších ještě nejmenovaných funkcí umí vzory pro titulky, vzory pro meta description, podpora sitemap.xml, meta robots, kanonizace, 301 přesměrování, analýza stránky, strukturovaná data, podpora Google Webmaster Tools [1], [2], [3].

Obrázek 4: Ultimate SEO [2].

 

2. Optimalizace kategorií stránek

Pokud chcete mít vyladěné i stránky kategorií a WordPress nám to neumožňuje, musíme sáhnout po pluginu. Titulky a Meta Decription nám vyladí WP Custom Category Meta [1], [2], [4].

Obrázek 5: WP Custom Category Meta [2].

 

3. Vnitřní prolinkování

Skvělou práci pro vnitřní prolinkování dělá plugin Automatic SEO links, kde si nastavíte klíčová slova a k nim náležející vstupní stránky a plugin prohledá váš web a automaticky vytvoří takto definované interní odkazy [1], [2], [5].

Obrázek 6: Automatic SEO links [2].

Další plugin, který zastane podobnou práci je i SEO Smart Links a navíc to udělá i s texty komentářů.

Obrázek 7: SEO Smart Links [2].

 

4. Přesměrování

Pokud zamýšlíte konfigurovat strukturu trvalých odkazů na webu, může se vám zhodnout Advanced Permalinks, který výrazně rozšiřuje možnosti WordPressu na úpravu této struktury [1], [2].

Obrázek 8: Advanced Permalinks [2].

V případě, že vyžadujete rozsáhlejší konfiguraci přesměrování, tak nejlepší volbou je úžasný plugin Redirection, kde si můžete zadávat konkrétní dvojice URL k přesměrování, importovat větší data z CSV a používat regulární výrazy [1], [2], [6].

Obrázek 9: Redirection [2].

5. Chybové stránky typu – error 404

Pokud se na vašem webu vygeneruje chyba 404, měla by být zpracována individuálně pro daný web (společnost). Zajímavě k tomu přistoupila například společnost Mall.cz. Pokud to řada WordPress šablon neumožňuje, tak situaci řeší 404 Silent Salesman. Sledování 404 vzniklých na vašem webu zase sleduje Broken Link Checker a 404 vzniklé na externích webech, na něž odkazujte zase Automatic Link Checker[1], [2], [7].

Obrázek 10: 404 Silent Salesman [2].

Obrázek 11: Broken Link Checker [2].

 

6. Indexace

Jedním z problém na www jsou stejné části tzv. duplicity. Pluginy jako například SEO No Duplicate vám pomohou označit stránky jako kanonické. Dále potom Google XML Sitemaps plugin vylepšuje zase průchodnost stránek a upozorňuje duplicity kanonizací [1], [2], [8].

Obrázek 12: SEO No Duplicate [2].

Obrázek 13: Google XML Sitemaps [2].

 

7. Práce s obsahem

Velice důležitá je práce s obsahem, který nám může pomoct vytipovat v rámci internetu stejný obsah v rámci obrázků, sociálních sítí, videí, textů nebo tweetů. Jeden se zajímavých, pluginů je SEO plugin by Squirrly(pozor na omezení v neplacené verzi), který vám na základě klíčová slova vyhledává obrázky, tweety, články a spoustu dalšího obsahu, který si jedním pohybem myši můžete vložit do stránek, a zároveň kontroluje přítomnost klíčového slova v důležitých prvcích stránky [1], [2], [9].

Obrázek 14: SEO plugin by Squirrly [2].

Podobným nástrojem je Scribe, který navíc umí vypomoci s průzkumem informací, analyzuje úspěšnost článků a dále hledat partnery a guestbloggery [1], [2], [10].

Obrázek 15: Scribe [2].

Pokud zamýšlíte monetizovat hodně zajímavý obsah, proč přístup nevyměnit za Like, +1 nebo Tweet pomocí pluginu OnePress Social Locker? Nebo můžete návštěvníky vyskakovacím panelem přes Simple Popup Manager upozorňovat na důležité novinky nebo nabídky na vašich stránkách [1], [2], [11].

Obrázek 16: OnePress Social Locker [2].

Pokud zamýšlíte optimalizovat atributy ALT všech obrázků podle nějakého vzoru, vyzkoušejte SEO friendly images, a jestliže potřebujete hromadně upravovat atributy již vložených obrázků, tak si nainstalujte SEO image renamer [1], [2], [12].

Obrázek 17: SEO friendly images [2].

Uživatelé musí vědět, kdo je autorem článku nebo webu, a jak ho mohou kontaktovat. Proto by pod článkem měl být blok s informací o autorovi a odkazy na různé profily na internetu. To umožňuje plugin Social Author Bio [1], [2], [13].

Obrázek 18: Social Author Bio [2].

Pokud zamýšlíte být čtenáři vždy nablízku už jen při jeho zabrouzdáním na Vaše stránky, nainstalujte si ClickDesk Live Support – Live Chat – Help Desk Plugin for Websites, což je vlastně chatovací okno na webu, kdy vám zprávy mohou chodit na váš gTalk nebo Skype a vy můžete rovnou odpovídat [1], [2], [14].

Obrázek 19: ClickDesk Live Support – Live Chat – Help Desk Plugin for Websites [2].

 

8. Strukturovaná data

Web nebo potažmo články, příspěvky na něm můžete obohatit o malé kusy kódu, které pak ve webových aplikacích váš obsah výrazně vylepší. Takto můžeme využít Google autorství, mikrodata, mikroformáty, nebo RDF pro Google nebo Open Graphu pro Facebook. Pro tyto úpravy kódy jsou určeny pluginy WP Social SEO Booster – Knowledge Graph Social Signals SEO [1], [2].

Obrázek 20: WP Social SEO Booster – Knowledge Graph Social Signals SEO [2].

 

9. Sdílení obsahu

V souvislosti se sociálními sítěmi se můžeme setkat se zkratkou CTA (Call to action) v souvislosti s aktivním sdílením na sociální sítě. Na aktivní sdílení můžeme použít například pluginy Socialize [1], [2], [15].

Obrázek 21: Socialize [2].

Další plugin ke sdílení na sociální sítě se nazývá Shareholic a má spoustu dalších možností a nastavení, z těch nejzajímavějších můžeme jmenovat boční plovoucí blok [1], [2].

Obrázek 22: Shareholic [2].

 

10. Komentáře

Cílem správného marketingu je, aby zákazníci vyvolali diskuzi a následně se na web (e-shop) vraceli. Pro pohodlí kontroly nových příspěvků a komentářů můžeme použít plugin Subscribe to comments reloaded, který zákazníky pravidelně informuje emailem o novém příspěvku [1], [2].

Obrázek 23: Subscribe to comments reloaded [2].

Výborné je i usnadnit vyplňování jména nebo přihlašování pro snadnější komentování. Tuto funkci vám nabídne buď Disqus, který nahrazuje systém komentářů WordPressu, a kdokoliv může komentovat pod svým účtem na sociálních sítích (Facebook, Google+, Twitter) nebo Comments Evolved for WordPress, který prostě ke klasickému WordPress komentáři přidává další záložky pro komentářové pluginy Facebooku, Google+ a Disqus [1], [2].

Obrázek 24: Disqus [2].

Obrázek 25: Comments Evolved for WordPress [2].

 

 

Nebo si ponechte původní komentovací systém a umožněte jen přihlášení přes sociální sítě pomocí Social Login, což můžete doplnit pluginem FB comments importer, který importuje komentáře z Facebook stránky do vašeho WordPressu [1], [2].

Obrázek 26: Social Login [2].

Obrázek 27: FB comments importer [2].

Posledním pluginem, který bude motivovat zákazníky k přidávání komentářů je CommentLuv, který přidává link na jakýkoliv článek z blogu komentujícího [1], [2].

Obrázek 28: CommentLuv [2].

 

11. A/B testování

Při konstrukci webového obsahu a designu se nám často stane, že u článku potřebujeme otestovat, jak bude vypadat vybraný text (typ fontu, velikost, obrázek). K vyzkoušení se nabízí WordPress Landing Pages, který vám umožní zajímavé, a přitom jednoduché A/B testování včetně přehledného měření [1], [2].

Obrázek 29: WordPress Landing Pages [2].

Pokud se chystáte dělat vytší změny v designu nebo hlouběji v kódu stránky, můžete tak učinit pomocí pluginu SES Theme split test můžete testovat a porovnávat celé šablony [1], [2].

Obrázek 30: SES Theme split test [2].

12. Měření

Pokud chcete dělat jakákoliv měření, jako zcela nejlepší volba se jeví nástroj Google Analytics pro webový systém WordPress. Pokud chcete vidět ve WordPressu jak si které články vedou v návštěvnosti, vyzkoušejte Google Analytics Dashboard [1], [2].

Obrázek 31: Google Analytics [2].

Obrázek 32: Google Analytics Dashboard.

K podobným datům ze sociálních sítí se dostanete i v případě nástrojů Social Metrics a změny Page Ranku (GTPR) zase SEO Rank Reporter. A pokud sledujete celkový nárůst odkazů, je ideální volbou Majestic SEO Dashboard Widget [1], [2].

Obrázek 33: Social Metrics [2].

 

Obrázek 34: SEO Rank Reporter [2].

Obrázek 35: Majestic SEO Dashboard Widget [2].