CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do marketingu
- Globální marketing 21. století
- Trh a marketingové prostředí
- Segmentace a spotřebitelské chování
- Marketingový informační systém a CRM
- Marketingový výzkum
- Marketingový mix + řízení produktu
- Řízení ceny
- Řízení distribuce
- Řízení marketingové komunikace
- Marketing služeb
- Etické aspekty marketingu
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YMAR)
Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
1. Zápočet
- Aktivní účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
- Seminární práce: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
2. Zkouška
- Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 60 % bodů.
- Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.
ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE
- Téma: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
- Zadání: Vyberte si jakoukoliv firmu, která je výrobcem (nikoliv pouze distributorem) produktů z oblasti oděvního průmyslu. Popište jednotlivé politiky firmy v rámci marketingového mixu (jako návod Vám poslouží powerpointové prezentace z výuky). Deskripci (popis) doplňte vlastními návrhy pro zlepšení marketingových aktivit výrobce (s využitím různých nástrojů marketingového mixu).
- Obsah:
- Úvod
- 1. Základní charakteristika firmy
- 2. Produktová politika
- 3. Cenová politika
- 4. Distribuční politika
- 5. Komunikační politika
- 6. Závěrečná doporučení
- Závěr
- Seznam literatury a zdrojů
- Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
- Rozsah: 6-10 stran A4 (včetně titulní strany).
- Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YMAR/Odevzdávárna.
- Termín: 30. 11. 2024 (23:59 hod.).
Upozornění: Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!