YPR - Public Relations
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YPR - Public Relations
Info
Období
zima 2022

CÍLE PŘEDMĚTU

Studijní předmět si klade za cíl uvést studenty do tématu Public relations a seznámit je s procesem strategického plánování oblasti PR komunikace. Absolventi předmětu budou schopni porozumět základním teoretickým rámcům PR a aplikovat znalosti při praktické realizaci PR výstupů.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úvod do PR
  2. Nástroje PR
  3. Analýza publika a využití výzkumů pro PR
  4. PR jako součást strategické komunikace
  5. Plánování PR aktivit
  6. Media relations
  7. Přímá komunikace
  8. Krizová komunikace
  9. Budování reputace
  10. Media trénink
  11. PR a společenská odpovědnost
  12. Měření dopadu PR aktivit


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (YPR)

Zápočet (Z), 2 kredity.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Seminární práce: "PR jako součást strategické komunikace firmy".
  • Písemný zápočtový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.


ZADÁNÍ SEMINÁRNÍ PRÁCE

  • Téma: "PR jako součást strategické komunikace firmy".
  • Zadání: zpracujte téma Public Relations v rámci konkrétní (popř. fiktivní firmy). Vytvořte plán PR aktivit firmy (např. publicita, organizování akcí, interní komunikace, aktivity krizového managementu - krizová komunikace, lobbování, sponzoring, corporate identity atd.). Pojednejte také o nástrojích PR, které Vámi vybraná firma používá, zpracujte návrh doporučení dalších aktivit. Ve své seminární práci využijte odbornou literaturu, statistická data, fakta, informace z  firemního prostředí. Nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 4-5 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/YPR/Odevzdávárna.
  • Termín: 8. 1. 2023 (23:59 hod.).

Týden 1: Úvod + Organizace předmětu; Úvod do PR; Nástroje PR; Analýza publika a využití výzkumů pro PR; PR jako součást strategické komunikace; Plánování PR aktivit; Media relations

Týden 2: Přímá komunikace; Krizová komunikace; Budování reputace; Media trénink; PR a společenská odpovědnost; Měření dopadu PR aktivit