CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce
řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve
strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student
si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a
vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam
tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení
každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím
ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a
jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním
spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem
strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté
tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.
OBSAH PŘEDMĚTU
- Úvod do marketingu
- Globální marketing 21. století
- Trh a marketingové prostředí
- Segmentace a spotřebitelské chování
- Marketingový informační systém a
CRM
- Marketingový výzkum
- Marketingový mix + řízení produktu
- Řízení ceny
- Řízení distribuce
- Řízení marketingové
komunikace
- Marketing služeb
- Etické aspekty marketingu
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMAR)
Zápočet před zkouškou (Z),
Zkouška (Zk),
5 kreditů.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
1. Zápočet
-
Aktivní účast na cvičeních: požadovaná
docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
- Zpracování semestrálního
týmového projektu a jeho ústní prezentace (max. 30 bodů, min. 16 bodů pro akceptování, prezentují všichni členové týmu).
- Průběžné týmové prezentace dvou bodovaných úkolů na zadané téma (každý úkol 0-10 bodů, tj. max. 20 bodů, body získá pouze student, který se prezentace zúčastní).
- Celkově lze na cvičeních získat až 50 bodů, pro udělení zápočtu je nutno splnit docházku a dosáhnout alespoň 25 bodů.
- Podrobné informace o podmínkách zápočtu a o semestrálním týmovém projektu budou sděleny na prvním cvičení.
2. Zkouška
-
Účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
- Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek i cvičení. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 51 % bodů.
- Hodnocení u zkoušky: 0–50 % – nevyhověl, 51–65 % dobře, 66–85 % velmi dobře, 86–100 % výborně.
- Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.
Upozornění: Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje
nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného
semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším
termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a
nebude akceptováno!
ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍHO TÝMOVÉHO PROJEKTU
- Téma: "Výrobce produktů z oblasti kosmetického průmyslu".
- Zadání: přesná specifikace zadání týmového projektu je vložena do sekce XMAR/cvičení/Úvod - Organizace předmětu.
- Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
- Rozsah: 20-25 stran A4 (včetně titulní strany).
- Tým: 5 osob (týmy si sestavují studenti sami, v tomto složení týmy absolvují všechny aktivity v rámci seminářů XMAR daného semestru).
- Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMAR/Odevzdávárna (vloží pouze 1 člen/vedoucí skupiny za celý tým).
- Termín odevzdání: 30. 11. 2024 (23:59 hod.).
- Termín ústní prezentace: na cvičení v 11. výukovém týdnu (dle příslušných skupin) - pondělí 2. 12. 2024 (skupina 01), úterý 3. 12. 2024 (skupina 03 a 04), středa 4. 12. 2024 (skupina 02).