PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMAR - Marketing (přednášky)
Info
Předmět
Období
zima 2024

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět reflektuje aktuální trendy a zahrnuje všechna klíčová témata marketingu. Ve výuce je kladen důraz na interaktivitu, diskuzi a praktické aplikace.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu
  2.  Globální marketing 21. století
  3.  Trh a marketingové prostředí
  4.  Segmentace a spotřebitelské chování
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrálního týmového projektu a jeho ústní prezentace (max. 30 bodů, min. 16 bodů pro akceptování, prezentují všichni členové týmu).
  • Průběžné týmové prezentace dvou bodovaných úkolů na zadané téma (každý úkol 0-10 bodů, tj. max. 20 bodů, body získá pouze student, který se prezentace zúčastní).
  • Celkově lze na cvičeních získat až 50 bodů, pro udělení zápočtu je nutno splnit docházku a dosáhnout alespoň 25 bodů.
  • Podrobné informace o podmínkách zápočtu a o semestrálním týmovém projektu budou sděleny na prvním cvičení.
2. Zkouška
  • Účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Písemný zkouškový test: zkouška probíhá písemnou formou a je kombinací různých typů otázek (otevřené, uzavřené, aplikační) zahrnujících problematiku z přednášek i cvičení. Pro úspěšné absolvování zkoušky je nutno získat alespoň 51 % bodů.
  • Hodnocení u zkoušky: 0–50 % – nevyhověl, 51–65 % dobře, 66–85 % velmi dobře, 86–100 % výborně.
  • Podrobnější informace o průběhu zkoušky a o termínech (max. 5 termínů) budou sděleny na přednáškách.

Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍHO TÝMOVÉHO PROJEKTU

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti kosmetického průmyslu".
  • Zadání: přesná specifikace zadání týmového projektu je vložena do sekce XMAR/cvičení/Úvod - Organizace předmětu.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 20-25 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Tým: 5 osob (týmy si sestavují studenti sami, v tomto složení týmy absolvují všechny aktivity v rámci seminářů XMAR daného semestru). 
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMAR/Odevzdávárna (vloží pouze 1 člen/vedoucí skupiny za celý tým).
  • Termín odevzdání: 30. 11. 2024 (23:59 hod.).
  • Termín ústní prezentace: na cvičení v 11. výukovém týdnu (dle příslušných skupin) - pondělí 2. 12. 2024 (skupina 01), úterý 3. 12. 2024 (skupina 03 a 04), středa 4. 12. 2024 (skupina 02).
Nyní studovat
Učitel doporučuje studovat nyní – od 23. 9. 2024 do 29. 9. 2024.
Týden 2: Globální marketing 21. století / 30. 9. 2024
Učitel doporučuje studovat od 30. 9. 2024 do 6. 10. 2024.
Týden 3: Trh a marketingové prostředí / 7. 10. 2024
Učitel doporučuje studovat od 7. 10. 2024 do 13. 10. 2024.
Týden 4: Segmentace a spotřebitelské chování / 14. 10. 2024
Učitel doporučuje studovat od 14. 10. 2024 do 20. 10. 2024.
Týden 5: Marketingový informační systém a CRM / 21. 10. 2024
Učitel doporučuje studovat od 21. 10. 2024 do 27. 10. 2024.
Týden 6: Marketingový výzkum / (státní svátek) 28. 10. 2024
Učitel doporučuje studovat od 28. 10. 2024 do 3. 11. 2024.
Týden 7: Marketingový mix + řízení produktu / 4. 11. 2024
Učitel doporučuje studovat od 4. 11. 2024 do 10. 11. 2024.
Týden 8: Řízení ceny / 11. 11. 2024
Učitel doporučuje studovat od 11. 11. 2024 do 17. 11. 2024.
Týden 9: Řízení distribuce / 18. 11. 2024
Učitel doporučuje studovat od 18. 11. 2024 do 24. 11. 2024.
Týden 10: Řízení marketingové komunikace / 25. 11. 2024
Učitel doporučuje studovat od 25. 11. 2024 do 1. 12. 2024.
Týden 11: Marketing služeb / 2. 12. 2024
Učitel doporučuje studovat od 2. 12. 2024 do 8. 12. 2024.
Týden 12: Etické aspekty marketingu / 9. 12. 2024
Učitel doporučuje studovat od 9. 12. 2024 do 15. 12. 2024.
Předchozí