XMV - Marketingový výzkum
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMV - Marketingový výzkum
Info
Období
léto 2025

CÍLE PŘEDMĚTU

Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.

OBSAH PŘEDMĚTU

  1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku 
  2. Informační systém a znalostní management 
  3. Proces marketingového výzkumu 
  4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky 
  5. Definování problému a výzkumný proces 
  6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza 
  7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem 
  8. Pozorování a experiment 
  9. Měření a návrh dotazníku 
  10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování 
  11. Editování, kódování, analýza dat 
  12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné proces

UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMV)

Zkouška (Zk), 4 kredity.

POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrální týmové práce.
  • Závěrečná prezentace semestrální týmové práce (všichni členové týmu).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 60 %. 

Upozornění:  Neodevzdání semestrální týmové práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání semestrální práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno!


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ TÝMOVÉ PRÁCE

  • Téma: Projekt marketingového výzkumu" (problematika využívání mobilních telefonů mladou generací)
  • Zadání: zpracujte projekt marketingového výzkumu. Ve své semestrální práci využijte odbornou literaturu, nezapomeňte na řádné uvedení zdrojů. Bližší informace na prvním cvičení.
  • Obsah: 
    • Úvod
      1. Téma výzkumu
      2. Cíl výzkumu
      3. Cílová skupina
      4. Metoda výzkumu
      5. Zpracování dostupných sekundárních dat
      6. Dotazník (5.1 Úvodní slovo, 5.2 Pokyny k vyplnění dotazníku, 5.3 Dotazník, 5.4 Poděkování a kontaktní údaje/fiktivní)
    • Závěr
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 10-12 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMV/Odevzdávárna.
  • Termín odevzdání: 25.4. 2025 (23:59 hod.). 
POJMENOVÁVÁNÍ SOUBORŮ

Vždy písmeno týmu_XMV_Seminární_práce (např. H_XMV_Seminární_práce)


Prezentace stejně písmeno týmu_XMV_Prezentace (např. H_XMV_Prezentace)

Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
3
PDF
3
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 2. 2025 do 17. 2. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 18. 2. 2025 do 24. 2. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 2. 2025 do 3. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2025 do 10. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2025 do 17. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 18. 3. 2025 do 24. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 25. 3. 2025 do 31. 3. 2025.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 1. 4. 2025 do 7. 4. 2025.
Kapitola obsahuje:
2
PDF
Učitel doporučuje studovat od 15. 4. 2025 do 21. 4. 2025.

Závěrečné prezentace semestrálních týmových prací (je nutná účast všech členů týmu).

Předchozí