Studenti se seznámí se současným konceptem společenské odpovědnosti, ve světě zpracovaným do podoby Business Ethics a Corporate Social Responsibility, Sustainability. Seznámí se s nástroji měření a evaluace CSR ve firmách, se současnými světovými institucemi a hnutím na podporu CSR. Prakticky studenti získají interdisciplinární náhled na klíčové oblasti znalostí managementu a ekonomiky, rozvinou etické myšlení v rámci veškerých rozhodovacích procesů a postupů jako občané, jako zaměstnanci i jako zaměstnavatelé.
Požadavky k zápočtu:
- Akceptovaný návrh CSR projektu
- Zápočtový test (minimálně 70 %)
- Obsah předmětu:
1. Koncept společenské odpovědnosti - definice, rozsah, obsah.
2. Mikroúroveň společenské odpovědnosti - osobní odpovědnost, mezoúroveň - odpovědnost firem, mikroúroveň - úroveň EU, celosvětové pojetí.
3. Podnikatelská etika, etický kodex.
4. Měření a standardizace konceptu CSR. (normy ISO, kodexy, metodiky).
5. Hlavní témata konceptu společenské odpovědnosti v praxi (trvale udržitelný rozvoj, dárcovství, "corporate citizenship", "workplace", Work-life balance" apod.).
6. Ekonomický pilíř CSR - transparentnost organizací, prokazování nekorupčnosti, vztahy se stakeholders.
7. Ekologický pilíř CSR,
8. Sociální pilíř CSR.
9. Osobní projevy společenské odpovědnosti (iniciativy, projekty v ČR, aktivity neziskových organizací).
10. Společenská odpovědnost organizací dle velikosti organizace, typu organizace - výzkumy, výsledky, poznatky.
11. Příklady dobré praxe - CSR koncepty vybraných organizací.
12. Představení seminárních prací vybraných studentů - analýza vybraných konceptů CSR organizací.
Bloková výuka: Blok I. - 1. - 6., Blok II. - 7. - 12.