Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
Organizační pokyny, harmonogram, podmínky
Harmonogram tutoriálů a podmínky z předmětu Podnikání
v LS 2021/2022
Kombinované studium
Datum |
Téma tutoriálu
|
12.3.2022 |
Podmínky absolvování. Podnikatel a jeho definice. Pojetí, klasifikace, význam MSP,
typologie MSP, podpora, regionální význam. Zhodnocení myšlenky/nápadu pro
podnikání, tvorba cíle. Využití myšlenkové mapy (viz kapitoly 1,2,3,8,12) |
26.03.2022 |
Deadline zvolení vlastního tématu podnikání a skupiny !!! sdílený
soubor v tutoriále 1. Business modely, model CANVAS jako alternativa k podnikatelskému
záměru. Práce
s modelem Lean CANVAS, vyplnění základních částí. Struktura základních částí podnikatelského
záměru. Analýzy prostředí, zvolení segmentu, zdroje informací pro
analýzy pro možný projekt (viz
kapitoly 4,5,6) |
23.4.2022 |
Marketingové
a obchodní aktivity Finanční management v podnikání. Personální
politika a její specifika. Využití
metod managementu v podnikání. (viz kapitoly 7,9,10,11) |
POVINNOSTI
STUDENTA:
Zápočet před
zkouškou:
·
min.
hranice je 60% z 50 bodů, tj. 30 b. Náplní je
problematika probraná v rámci semestru. Termíny budou vypsány.
Zkouška je tvořena
těmito částmi:
1. Odevzdání projektu založení podniku s využitím
Lean Canvas jeho rozpracování na základě
úkolů (0-30 bodů).
·
Skupina 2-3 studentů, téma i skupinu je nutno
nahlásit do 26.3. 2022 do sdíleného souboru v IS MVSO.
·
Bude
posuzována nejen nápaditost řešení, ale také dodržování formálního zpracování
práce jako příprava pro podnikatelský život (zhodnocení nápadu, včetně odhadu
finanční náročnosti, posouzení výhod, nevýhod).
·
Finální znění práce se bude odevzdávat do IS
SU/odevzdávárna, nejpozději týden před plánovanou zkouškou. (prezentace
může proběhnout bez finálního dokumentu).
2. Prezentace
a obhajoba projektu (0-20 bodů). – možno online.
·
Hodnotí se nejen zpracování prezentace, ale i
schopnost odpovídat na dotazy, argumentovat. Předpokládá se zapojení celého
týmu!!!, čas: 10 minut na prezentaci, pak dotazy. Návrh prezentace vložit do IS
MVSO týden před prezentací.
Z obou částí zkoušky (1+2) je nutno získat
celkově min. 60% bodů, tj. 30 bodů.
Základní literatura:
·
Humlová, V., 2019. Podnikání.
Olomouc: MVŠO.
·
Dodatečné podpůrné
materiály vyučujícího k tématům tutoriálů IS MVSO.
Doporučená:
·
Srpová J.
a kol., 2007. Sbírka případových studií z
podnikání malých a středních firem. Praha: VŠE. ISBN 978-80-245-1249-5.
·
SRPOVÁ, J. ,ŘEHOŘ , V. a kol., 2010. Základy podnikání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-333-9.
·
VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol., 2004. Podnikání malé a střední firmy. Praha:
Grada. ISBN 80-247-1069-2.
Olomouc, 03.02.2022.
doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D. v.r.
Skripta
tutoriál 1: 12.3.2022
prezentace:
Myšlenková mapa:
záznam:
Pokyny k seminárce a odevzdávárna, sdílený soubor na týmy- do 26.3.2022
Struktura /Zadání seminárky
Úkol: Rozhodněte se,
v čem budete podnikat. Na základě „metody Lean Canvas“ sestavte základní
pilíře vašeho podnikání, jasně a stručně odpovězte na následující otázky.
Předmět podnikání vaší skupinky se musí lišit od ostatních skupin.
1. Uveďte
základní informace o Vašem podnikání.
2. Jaké produkty (výrobky/služby) budete
poskytovat?
3. Jakou unikátní hodnotu budete
zákazníkům poskytovat?
4. Kdo budou Vaši zákazníci?
5. Jaké jsou vaše konkurenční výhody?
6. Jaké budete mít způsoby prodeje?
7. Jaké komunikační kanály se zákazníky
budete využívat?
8. Jaké budou klíčové aktivity vašeho
podnikání?
9. Jaké klíčové zdroje pro podnikání
budete potřebovat? V rámci lidských zdrojů, kdo bude tvořit řídící tým podniku?
10. Jaké klíčové partnery pro Vaše
podnikání budete potřebovat?
Dále více rozeberte:
Personální
politika v malém podniku
Zjistěte, kolik budete skutečně potřebovat pro
svou organizaci zaměstnanců. Zanalyzujte předpokládané činnosti (uveďte a
stručně popište veškeré činnosti, které bude třeba ve vaší organizaci
vykonávat; přiřaďte k nim předpokládanou časovou zátěž; stanovte požadavky
na pracovníky, kteří budou jednotlivé činnosti vykonávat; navrhněte
organizační strukturu; seskupte a přiřaďte definované činnosti do vytvořené
organizační struktury a popište jednotlivá pracovní místa.
Zdroje financování podnikatelské činnosti
•
Jaké máte
nyní k dispozici finanční prostředky? (po splnění předchozích
úkolů)
•
Odpovídají
tyto prostředky rozsahem potřebám podnikatelského záměru? (srovnejte se
sestaveným odhadem očekávaných nákladů pro realizaci záměru ve formě tabulky)
•
Pokud
neodpovídají, jaké externí finanční zdroje budou pro realizaci Vašeho
podnikatelského záměru potřeba?
•
Máte
představu, kde a za jakých podmínek tyto zdroje získáte? (uveďte příklad
možného financování Vašich potřeb)
·
Jaké druhy rizik se mohou při vašem podnikání
vyskytnout? Definujte možná rizika a klaďte důraz na ekonomická a finanční
rizika.
·
Čím a jak
budou z vaší strany minimalizována rizika? Okomentujte popsaná
rizika. Jaká opatření uděláte, aby neohrozila Vaše podnikání?
1.1 odevzdávárna pro seminárku i prezentaci
prezentace zde:
seminárka zde:
1.2 nahlášení týmu a tématu-sdílený soubor, objednání i prezentace online
sdílený soubor zde- nutno nahlásit do 26.3.2022!!!
https://docs.google.com/spreadsheets/d/19nCgXMYI2qQQK_JE7Z6lWrpZlHT8sYU3XprZZeDGcEQ/edit?usp=sharing
tutoriál 2: 26.3.2022
prezentace
materiály
záznam
tutoriál 3: 23.4.2022
Podnikatelský plán jeho struktura
Další témata: řízení podniku, personalistika, finance, rodinné podnikání
záznam: