XMAR - Marketing (přednášky)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMAR - Marketing (přednášky)
Info
Term
Winter 2022

CÍLE PŘEDMĚTU

Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.


OBSAH PŘEDMĚTU

  1.  Úvod do marketingu (význam a vývoj)
  2.  Globální marketing 21. století (aktuální trendy)
  3.  Online marketing
  4.  Trh a marketingové prostředí
  5.  Marketingový informační systém a CRM
  6.  Marketingový výzkum
  7.  Marketingový mix + řízení produktu
  8.  Řízení ceny
  9.  Řízení distribuce
  10.  Řízení integrované marketingové komunikace
  11.  Marketing služeb
  12.  Etické aspekty marketingu


UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XMAR)

Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 5 kreditů.


POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU

1. Zápočet
  • Aktivní účast na cvičeních: požadovaná docházka na cvičení min. 75 % (3 povolené absence).
  • Zpracování semestrálního týmového projektu.
  • Průběžné prezentace dílčích aktivit týmového projektu na cvičeních (všichni členové týmu).
2. Zkouška
  • Aktivní účast na přednáškách: doporučená docházka na přednášky min. 50 % (studijní předmět je součástí okruhů SZZ).
  • Písemný zkouškový test: úspěšné splnění testu min. 70 %. Termín: dle dohody s vyučující.


ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍHO TÝMOVÉHO PROJEKTU

  • Téma: "Výrobce produktů z oblasti oděvního průmyslu".
  • Zadání: přesná specifikace zadání týmového projektu je vložena do sekce XMAR/cvičení/Úvod - Organizace předmětu.
  • Formát: zpracování do šablony pro seminární práce na MVŠO.
  • Rozsah: 20-25 stran A4 (včetně titulní strany).
  • Odevzdání: ve Wordu, vložit do IS MVŠO/XMAR/Odevzdávárna (vloží pouze 1 člen skupiny za celý tým).
  • Termín: 10. 12. 2022 (23:59 hod.).
Chapter contains:
1
PDF
1
Study text
Teacher recommends to study from 27/9/2022 to 3/10/2022.
Chapter contains:
4
Study Materials
2
Web
Teacher recommends to study from 4/10/2022 to 10/10/2022.
Chapter contains:
1
PDF
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 11/10/2022 to 17/10/2022.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 18/10/2022 to 24/10/2022.
Chapter contains:
1
PDF
2
Study Materials
Teacher recommends to study from 25/10/2022 to 31/10/2022.
Chapter contains:
2
PDF
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 1/11/2022 to 7/11/2022.
Chapter contains:
1
Study Materials
1
Web
Teacher recommends to study from 8/11/2022 to 14/11/2022.
Chapter contains:
1
Study Materials
Teacher recommends to study from 15/11/2022 to 21/11/2022.
Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 22/11/2022 to 28/11/2022.
Chapter contains:
2
PDF
Teacher recommends to study from 29/11/2022 to 5/12/2022.
Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 6/12/2022 to 12/12/2022.
Chapter contains:
1
PDF
Teacher recommends to study from 13/12/2022 to 19/12/2022.
Previous