Odborná praxe 2
Mgr. Martin Poledna
Odborná praxe 2
Info
Období
léto 2024
Cílem předmětu Odborná praxe 2 je studentovi umožnit využít v praxi teoretické poznatky získané v průběhu jeho studia. Zároveň je možností ověření nabytých znalostí a dovedností v praxi.


  • Odborná praxe vede studenta k jeho profesní profilaci, která přispívá k adekvátnímu uplatnění absolventů na trhu práce. Organizaci a časový harmonogram odborné praxe si student volí individuálně (s podporou pracovníků Poradenského a kariérového centra) s přihlédnutím ke studovanému programu, profesnímu zaměření, bydlišti a svým zájmům a možnostem, současně s ohledem na podmínky a požadavky organizace (firmy).
    Odborná praxe propojuje studium teorie s praktickými činnostmi studenta ve firemním prostředí. Po absolvování předmětu studenti budou schopni:
    - lépe se orientovat v reálném prostředí, prezentovat své zkušenosti, dovednosti a poznatky,
    - kriticky zhodnotit fungování dané firmy na základě relevantních údajů a získají znalosti o nárocích dané profese,
    - na základě seznámení se s praxí identifikovati oblasti pro osobní (profesní) rozvoj,
    - formulovat a obhajovat své názory a prezentovat výsledky vlastní práce,
    - ukotvit v praxi studiem nabyté vědomosti,
    - identifikovat svou roli v týmu.


  • Výukové metody:
    Souvislá odborná praxe v předepsaném rozsahu vykonávaná u smluvních partnerů a dalších schválených firem a organizací v ČR nebo zahraničí.
    Průběžná odborná praxe v předepsaném rozsahu vykonávaná u smluvních partnerů a dalších schválených firem a organizací v ČR nebo zahraničí.

Důležité - před faktickým plněním praxe si pročtěte dokument (Odborná praxe v rámci Bc. studia), který je v 1. týdnu IO!

Metody hodnocení:

  • Zápočet: absolvování odborné praxe ve vybrané organizaci v rozsahu 3 týdnů.
  • Odevzdání požadovaných dokumentů (Dohoda, Zpráva z OP + výkaz práce).

Praxe neomlouvá studenty z výuky (pro plnění praxe je v rozvrhu 1 den volna).


Dohody k podpisu se odevzdávají do kanceláře Mgr. Martina Poledny č. 435 na Rektorátu (pokud nebudu přítomen, tak můžete využít poštovní schránku před Rektorátem - je tam žlutý lísteček nebo do připraveného boxu na Studijním oddělení).

Informace, které musím znát před nástupem do praxe.

Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
Učitel doporučuje studovat od 12. 2. 2024 do 31. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
2
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 12. 2. 2024 do 30. 5. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 19. 2. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní materiály
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 26. 2. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Odevzdávárna
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 4. 3. 2024 do 2. 6. 2024.
Kapitola obsahuje:
1
Studijní text
Učitel doporučuje studovat od 11. 3. 2024 do 2. 6. 2024.

Odborná praxe v rámci NMgr. studia

Informace pro prezenční studenty od Národního akreditačního úřadu

- článek 5 =  ,,Studentům lze praxi uznat i činnost v rámci jejich zaměstnání pouze v případě, že obsah praxe a výkon činností v průběhu praxe odpovídá požadavkům a cílům praxe. Není přijatelné, aby byla za odpovídající praxi uznávána běžná činnost studentů v jejich zaměstnání či jejich působení jako OSVČ, protože běžné činnosti, které student doposud vykonával v rámci svého zaměstnání, většinově k naplnění cílů praxe sloužit nemohou."

Studenti mohou vykonávat praxi ve své firmě, ale musí být náplň praxe odlišná nežli je běžná pracovní náplň.

Zasady profesni programy 230615
PDF ke stažení

Dokumenty k praxi - dohoda, zpráva z OP


Odkaz na web MVŠO:

Zjistíš více o praxi na naší škole.


Nabídka spolupracujících firem.


Kontakt:

Dohoda k praxi - jak ji vyplnit?

Jak správně vyplnit Dohodu k praxi?

  • Co mám vyplnit?
  • Vyplňte informace o sobě (2. polovina 1. stránky).
  • Doplňte období, kdy budete vykonávat praxi (taktéž).


  • Co má vyplnit firma/společnost/organizace?
  • Údaje o firmě/společnosti (1. polovina 1. stránky)
  • Datum, razítko, místo podepsání (2. polovina 2. stránky)


Jak správně odevzdat Dohodu o praxi?

  • 2 kopie Dohody - vyplněné a podepsané Dohody (zaměstnavatelem),
  • donést Dohody do kanceláře Mgr. Martin Poledny č.435 na Rektorátu,
  • odevzdat do boxu, který je na Studijním oddělení (pokud nebudu ve své kanceláři).


Do kdy odevzdat?

  • vyplněnou Dohodu je potřeba odevzdat (ve 2 vyhotoveních do 15.3.2024),
  • pozdější odevzdávání Dohody pouze po schválení,
  • v případě problémů ihned řešit - konzultace (on-line apod.).


Vyzvednutí podepsané Dohody:

  • Dohoda musí být podepsaná paní dr. I. Wiedermannovou,
  • jedna Dohoda se vrací zpět (pro ,,zaměstnavatele" - musí ji mít u sebe),
  • vyzvednout si podepsanou Dohodu v kanceláři 435 na Rektorátu (doporučuji po předchozí e-mailové domluvě).

Zpráva z Odborné praxe - jak ji vyplnit?

Jak správně vyplnit Zprávu z OP?

  • Co vyplní student:
  • hlavičku formuláře (jméno, termín, název společnosti),
  • výkaz práce (datum, počet odpracovaných hodin, popis aktivit) + součet hodin,
  • konec formuláře (datum, podpis),
  • NEZAPOMENOUT, že výkaz má být vyplněn za každý den zvlášť (ne, po týdnech apod.).

  • Co vyplní organizace/firma apod.:
  • zhodnocení OP studenta (všech 5 kolonek na stránce č. 1),
  • datum, podpis s razítkem.

Jak správně odevzdat Zprávu z OP?

  • On-line prostřednictvím aplikace Odevzdávárna,
  • nahrát PDF soubor do IS MVŠO,
  • pojmenovat ve stylu např.: Poledna_8913_Zprava_z_OP (Jméno_UČO_Název)

Do kdy odevzdat?

  • Odevzdat on-line do aplikace Odevzdávárna, která je v Interaktivní osnově,
  • termín odevzdání je nejpozději do: půlnoci mezi   28.5. a 29.5.2024,
  • můžete odevzdat kdykoliv po skončení praxe (výše je uveden pouze deadline),
  • pokud někdo bude plnit praxi i v červenci, tak po domluvě (on-line apod.).

Odevzdávárna - Zpráva o OP

Odevzdání Zprávy z OP je nejpozději do půlnoci mezi 25.6.2024 a 26.6.2024 (0:00).


Před odevzdáním Zprávy si zkontrolujte, jestli je hodnocení správně vyplněno (všechno kolonky, komentáře a výkaz práce).


POZOR! Výkaz práce musí být vyplněn za každý den - ne za týden (musí zde být počet odpracovaných hodin a krátký popis aktivit).

Termíny konzultací

A. Nepřítomnost na pracovišti:

  • ČT 16.2.2024 - celý den,
  • PÁ 23.2.2024 - celý den,
  • PO 26.2.2024 - celý den,
  • ČT - PÁ 7.3.2024 - 8.3.2024 - celý den,
  • ÚT 19.3.2024 - po 15:00,
  • ST 20.3.2024 - po 15:30,
  • ČT 21.3.2024 - odpoledne,
  • PO 25.3.2024 - celý den,
  • ÚT 2.4.2024 - celý den,
  • ST 22.5.2024 - odpoledne,
  • PÁ 24.5.2024 - celý den.


B. Pauza na oběd:

  • Každý den - cca od 11:45 do 12:45 (v závislosti na pracovním vytížení).


C. Termíny konzultací:

  • E- mail - každý den (neomezeně),
  • MS - Teams - po e-mailové domluvě,
  • Osobně - po domluvě (e-mailem).