Máte zapnutý náhled celé osnovy, zpět na běžné zobrazení.
Načítání a prohlížení osnovy může být v závislosti na množství obsahu pomalejší.
První blok výuky
1.
Úvod do mezinárodního managementu (podstata a specifika
mezinárodního managementu, základní principy, základní orientace).
2.
Mezinárodní strategická analýza (analytické nástroje
vhodné pro volbu zahraniční expanze a jejich použití).
3.
Globalizace (vymezení globalizace, historický vývoj
globalizace, index globalizace).
4.
Zahraniční expanze produktu (positioning, lokalizace a
příklady problémů souvisejících s lokalizací).
Druhý blok výuky
5. Globální produkt (vymezení globálního produktu, efekt země původu, životní cyklus produktu v mezinárodním prostředí).
6. Specifika obchodu v mezinárodním prostředí (základní charakteristika mezinárodního obchodu, teorie absolutní výhody, teorie komparativní výhody, teorie reciproční poptávky, bariéry mezinárodního obchodu).
7. Volba strategie v mezinárodním prostředí (princip vstupu na zahraniční trh, základní formy zahraniční expanze, modely vstupů na zahraniční trh, strategické typy „centrála – pobočka“, strategické typy mezinárodní expanze).
8. Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí (charakteristika mezinárodního řízení lidských zdrojů, strategie mezinárodního řízení lidských zdrojů z hlediska národnostní preference, zaměstnání v zahraničí).
Třetí blok výuky
9. Přímé zahraniční investice (vymezení přímých zahraničních investic, investiční pobídky, země s výhodnými investičními pobídkami, rozhodování investorů o přímých zahraničních investicích).
10. Základní strategie pro mezinárodní vědeckou spolupráci (význam a důvod invencí, zdroje invencí, inovace v mezinárodním prostředí, inovační strategie mezinárodní konkurenceschopnosti).
11. Kulturní aspekty mezinárodního managementu (vymezení interkulturního managementu, hodnocení kulturních rozdílů, kulturní ukotvení v mezinárodním managementu, příjem cizí kultury).
12. Statistické údaje mezinárodní hospodářské politiky (vymezení a přehled základních ekonomických ukazatelů nejvýznamnějších zemí, srovnání jednotlivých zemí v rámci ekonomických ukazatelů, ekonomické ukazatele České republiky v kontextu zahraniční politiky).